Skautur og kos, bekymring og resignasjon og barnesykdom

Idag har jeg hatt en fantastisk dag! Startet med en prat med sjefen i den ene kommunen. Hyggelig morraprat i skiutstyr før jeg satte meg i bilen og kjørte opp til Ullern. Der ventet sekretæren med ski og vi smørte skikkelig med klister før vi startet på alle oppoverbakkene. Sekretæren er råsprek så jeg sleit skikkelig med å holde følge opp alle bakken i 1,5 time før vi møte alle de andre fra PRN (Plan Ressur og Næringsavdelingen) ved ei hytte inni skauen. Bål ble tent opp, svær kaffekanne satt over og det ble dekket opp til grillmat og vi koooste oss i sola. Vi pleier å ha en slik avdelingdag hver vinter på forskjellige steder. Vi har faglig innhold også fra folk som har med de områdene vi besøker. Denne gange fra forvalteren av utmarksområdet vi var i. Spennende å høre andre fagfolk snakke om ting jeg ikke kan noe særlig om… Vi fikk også informasjon fra KS av en tidligere medarbeider, men mest hadde vi det sosialt, hyggelig og svært deilig i sola! Vi brukte vel bare 30 min hjem igjen ned alle bakkene. Det gikk fort!!

Fikk en bekymringsmelding fra ambulansepersonell i går. Jeg synes det er virkelig flott når de bekymrer seg over folk som er ute hos og jeg tar det alltid alvorlig. Denne gangen måtte jeg snakke med flere forskjellige andre instanser. Fikk tilbakemelding på slutten av dagen idag om at de gjorde så godt de kunne men at saken var så langtkommet og kronisk at det ikke var sannsynlig at de klarte å få til noen varig løsning…. Jeg kan ikke gjøre så mye mer enn å bare gi beskjeden videre til de som har ansvaret. Desverre er det slett ikke mulig å få til løsninger…

En telefon fra helsesøster. 5-6 barn i barnehage har fått utslett i ansiktet, blek rundt munnen en også bleieutslett. Vi ble enige om at det sannsynligvis er en infeksjon, mulig femte barnesykdommen og at vi ser det an. Ber om at ihvertfall ett barn blir undersøkt av fastlege og får tattt prøver.. Vi mente ikke det var noe som pekte i retning av andre ting i miljøet, men vi følger det opp….