Det er bare du sjøl som kan gjøre noe med det!

behaviorchangeDet dreier seg om å endre adferd. Skal vi få bedre helse må vi gjøre noe for at det skal bli bedre. Gjør noe. Endre noe. Jeg er kommunelege og jeg er folkehelsekoordinator i to kommuner. Jeg ønsker så veldig at du som ønsker det skal få til å bedre den helsa du har eller forebygge at du får problemer med helsa seinere. Da må du gjøre noe og du må fortsette å gjøre det over lang tid.

Staten bruker masse penger på det. Kommunene bruker masse penger på det. Næringslivet satser penger og frivillige jobber gratis for å lage tilbud som du kan bruke for å bedre helsa di eller forebygge at du får helseproblemer.

Det er bare du sjøl som kan gjøre noe med det.

Nå på nyåret i nyttårsforsettenes tid blir vi overøst med tilbud og om hva vi må gjøre fra alle kanter. Det er jo så uoverstigelig vanskelig! Så stort og uoppnåelig å få til den gode, sunne og riktige adferden man ønsker å oppnå.

Jeg har alltid ment at man skal gjøre små endringer hvis man skal endre seg. Endre seg på en måte det er store sjanser for at man kan lykkes med!

Se på denne videoen du kan nå fra denne linken. Kanskje den kan være en inspirasjon?
Grunnlaget finner du i denne artikkelen.

Hvis du ser en likhet mellom personen som snakker og meg så har du så rett! Jeg er stolt over hva min sønn Simen Strøm Braaten får til!  Lurer du på hva sønnen driver med kan du kikke på nettsidene hans.

One thought on “Det er bare du sjøl som kan gjøre noe med det!

Kommentarer er stengt.