Andre uke i Vei og Park

Jeg gledet meg til å starte på en nye uke, litt sår i hendene og solbrent på steder på hodet hvor håret har forlatt meg.

Dag 5:
To ganske omfattende arbeidsoppgaver sammen med de andre sommer vikarene. Før lunsj gikk vi løs på alle trærne i sentrum av Hokksund. Rensing av nyskudd som vokser nedover stammene på trærne og rundt rota. Klissete jobb! Flere hyggelige kommentarer fra forbipasserende som synes det ble fint. Hyggelige avbrekk, men jammen er det mange trær i denne byen. Skal ikke de være i skauen?

Etter lunsj mer vanning til tørste planter. Trivelig jobb hvor en kjører bilen med en 1000 literst tank på lasteplanet  og jeg vanner med elektrisk vannpumpe på en lang stang som gjør at jeg lett rekker til plantene høyt oppe og unna bilen. Fristende å spyle arbeidskameraten inne i bilen, men jeg klarte å holde meg unna.

IMG_2745Dag 6:
Hele dagen i Skotselv. Vi satte opp skilt for E-verket ved damanlegget i sentrum. Det er gjort en stor jobb med fortau og gjerde ved damanlegget og det blir virkelig pent. Nedenfor demningen satte vi opp advarselskilt fordi slusene ved dammen kan åpnes og gjøre det farlig å oppholde seg nede i elverenna.

Selvfølgelig førte doktorarbeidet på skiltene til at de andre fikk seg en latter da jeg satte opp skiltet med advarselteksten opp ned. Godt vi spiste lunsjen ved renseanlegget i Skotselv og ikke på teknisk sentral. Jeg hadde nok fått høre det, ja!

Dag 7:
Kursformiddag for da andre. Jeg fikk i oppdrag å klare meg sjøl på skilt lageret. Jeg skulle merke alle umerkede skilt ved å spraye på OEK ved hjelp av en sjablong og spraylakk. Ferdig!

Så fortsatte vi etter lunsj med skiltene i Skotselv. Skikkelig kroppsarbeid å grave ned fundamentene til skiltene, men vi deler broderlig på de slitsomme jobbene. Videre til Vestfossen for å skilte ved utløpet av Vestfossenelva hvor det også er sluser og en demning. Alt for mange, til og med barn, går ned til elva uten å tenke på hvor kraftig strømmen blir når det er mye vannføring eller slusene åpnes! Nå får de ihvertfall en advarsel på skiltene vi setter opp på andre siden av gjerdet.

Og det var en kort uke for meg for de to siste dagene må jeg møte i Oslo i Kunnskapssenterets fagråd.