Lurt valg – ivrige barn på ski og Aktiv Eiker i farta

Bålbilde fra oppstart av skikurs i Aktiv Eiker
Bålbilde fra oppstart av skikurs i Aktiv Eiker

Jeg gjør valg mange ganger daglig, personlig og faglig. Noen er jeg mer tilfreds med enn andre….

Dette er noe av det lureste jeg har gjort denne uka. Riktignok vist via et litt mørkt bilde men du kan oppfatte stemningen…? Jeg hadde vel egentlig ikke tid og det var i fritida så jeg vrei meg litt før jeg hoppet i det og svarte at jeg godt kunne stille med KaffeLars på første dagen Aktiv Eiker hadde skikurs for barn og andre som vil lære å gå på eller litt mer om å gå på ski..11 minusgrader og det var godt å få fyrt opp bålet.. KaffeLars fikk kaffe og kokte villig da foreldre og barn kom. Flott oppmøte! Mange koselige kommentarer og hyggelige folk med mange barn. Noen ville ha pølser andre kaffe før undervisninga startet. Jeg må innrømme at sjøl om bålet varmet utafra varmet det mye mer innenfra å se hvordan ansatte i Aktiv Eiker tok seg av de som kom og hvordan ungene raskt kom i gang med å stå på ski og prøve seg. En uerfaren som hadde med en ski med defekt skibinding fikk raskt låne ski..

Noen hadde prøvd litt før andre satte med dødsforakt ned bakken i noen flotte «trikkeskinner» som var laget i skileiken på Årbogen. Fantastisk flott tilbud og flinke folk som lager så bra forhold!

Stod helt ned bakken! på vei opp igjen
Stod helt ned bakken! på vei opp igjen

Aktiv Eiker er på en måte ildsjeler satt i system med god fagkompetanse i forhold til sånt arbeid som dette.. Å være med på  åpningen av denne aktiviteten var ukas høydepunkt!