Ny kommuneoverlegeblogg!

Jeg har fått skrevet alt for lite i bloggen i det siste, derfor er det enda mer hyggelig å skrive om en kollega som har startet opp sin egen blogg. Mens jeg har nesten hatt skrivesperre har han skrevet masse med utgangspunkt i sin nye jobb som kommuneoverlege på Karmøy utenfor Bergen.  Dag-Helge Rønnevik er en av de nye unge samfunnsmedisinerne og ha tatt sjansen på en ny og spennende jobb som kommuneoverlege. Det er hyggelig å få konkurranse! Sjøl om jeg slett ikke ser Distrikslegen.com som en konkurrent. Vi utfyller hverandre og dere vil fort kunne lese både forskjellig arbeidssituasjon og synspunkter. Det er nettopp det som er så spennende med det å være kommuneoverlege. Jobben er ikke lik fra kommune til kommune…. det kan jo jeg sjøl dokumentere siden jeg jobber i to kommuner som helt klart er forskjellige på mangt, men allikevel har mange likhetspunkter…

Velkommen i bloggverden, Dag-Helge. allerede har du tatt opp viktige og spennende emner. Jeg likte godt at du har tatt opp Ottawa – chartereret som et av våre viktigste grunnlagsdokumenter om helsefremmende arbeid. Se Distriktslegens nettside om helsefremmende arbeid her.

Du finner link til Distrikslegebloggen nede til høyre på forsiden min.