..spennende og liiitt stressende?

Puuuuh og beklager. Men det blir litt for lite skriving her på bloggen nå. Jeg skriver så jeg får krampe på både i og utenfor arbeidstida. Det er høringstid for en latterlig mengde høringsnotater fra Helse- og omsorgsdepartementet og Helsedirektoratet for tida og jeg rekker bare skrive om noen få. Jeg har brukt mye tid på å formulere en høringsuttalelse for våre to kommuner. Jeg har fått tatt det opp i et møte i kommunelegeforum hvor det var 15 andre kommuneoverleger tilstede. Det ble en skikkelig diskusjon! Vi blir ikke enige i alt, men det viktigste er jo å få diskutert og belyst de forskjellige paragrafene som har rystet og opprørt Legeforeningen og fastlegene… Det er forståelig for forskriften er både frustrerende detaljert og det er mye som bør endres. Men den er hovedsaklig positiv sett fra kommunenes side. Det er godt vi er to for da vi hadde en ny gjennomgang av det jeg hadde skrevet idag fikk vi både utdypet, korrigert og forbedret vårt forslag som går til politisk på fredag…
men det var jo bare eeen sak

Vi har jobbet med å skrive infosak om den nye Folkehelseloven hvor det blir mange oppgaver for kommunen og ikke minst for oss kommuneoverleger! Det kommer jeg tilbake til bla når jeg skriver om kommunelegefunksjonen…

Problemet er jo å få ro nok til å sitte å tenke og skrive… det er det sjelden jeg får til på kontoret, men jeg fikk da nesten en halv dag i hjemmekontoret! Møte i styringsgruppa for Aktiv Eiker for å planlegge budsjett,(og jeg haar jo ikke rukket å skrive referatet!) Møte i Styringsgruppa for samhandlingsprosjektet med spennende presentasjon av hvor langt arbeidsgruppene er kommet, glemte et møte på helsestasjon men rakk å smette inn 45 min allikevel men måtte springe litt mellom møtene..og har pratet med berørte etter Utøya, var med på sykehjemslegeforum (dæggern hvor bra det holder på å bli!) var på møte om igangsetting av nytt overvektsprosjekt…speeennnende! og.. og)og jammen er det en god del mer… det er gøy, travelt, spennende og hyggelig…(hmmm og liiittt stressende..?)