Vi har ansatt en kommunelege til og blir et kommunelegeteam med 4 personer!

Tøøft… jeg har ikke skrevet i bloggen på over 3 uker og det er folk innom her allikevel!

Men nå må jeg komme i gang igjen. Jeg må bla få skrevet kommunelegesommerhilsen… når jeg skriver det her mååå jeg jo gjøre det sjøl om det er midt i ferietida. Ikke i dag.. kanskje i morra?

Dette kommer til å bli en spennende høst…..
Mest fordi vi nå blir fire i kommunelegeteamet! Vi har nettopp ansatt en ny kommunelege.. Pål Ager-Wick begynner i full stilling 3 oktober. Sammen med en ansatt i miljørettet helsevernstilling og en hel stilling for saksbehandler/sekretær blir det et skikkelig spennende team..! Skal si vi har oppgaver nok å gå løs på og vi må bli flinke til å organisere arbeidet oss i mellom. Lurer på hvordan jeg klarer å dele med den nye kommunelegen…. jeg gleder meg som en unge til å komme i gang i hvertfall…

Like spennende blir det å være med på kommunenes reise inn i samhandlingsreformen. Jeg mener det er helt riktig vei å gå, men jeg har en stigende uro for om vi får spillerom (=> penger!)  til å bygge opp tjenestene godt nok, effektivt og med god nok kompetanse. Det er en sprudlende motivasjon blant de ansatte jeg snakker med.. håp om å få være med på å bygge opp bedre tjenester og få til gode tilbud.
Hue mitt er strever med å inneholde både gleden over å jobbe med utviklingen av tjenestene i prosjektene vi kjører og engstelsen for at vi blir overkjørt av en spesialisthelse tjeneste som har et overveldende behov for å skrive ut flere og flere av sine pasienter for å spare penger… Som kommunelege tviholder jeg på målet om at dette skal være en utvikling til det beste for brukerne av tjenestene ikke bare en måte å spare penger i helsevesenet på….

Ei uke er snart ferdig midt i juli med flesteparten av folk på ferie. Jeg har masse jeg har planlagt å gjøre når det er stille, men har fått gjort masse som ikke var i planen…. suuukkk eller jippi!!?