Nattoget til og fly hjem

Jeg sitter å venter på flytet hjem på Sola ved Stavanger. Fint flyvær hjem…

Det har vært to dager borte fra kontoret, men med masse faglig innspill. I går var jeg på et seminar om Barn i sorg arrangert av kriseteamet i Nedre Eiker. Det er et samarbeid mellom de to kommunene. Det er tøfft å sitte å høre på en foreleser en hel dag, men han var så flink og engasjerende om et spennende tema så jeg satt fjetret hele dagen. Fikk en fin prat med turnuslegen som jeg hadde invitert med.

I går kveld la jeg meg på natt toget til Stavanger og våknet uthvilt i oljebyen med god tid til å komme meg ut til Sola strand hotell hvor jeg møtte andre kolleger som utdanner seg til veiledere for utdanningskandidater til legespesialiteten samfunnsmedisin. Det ble en dag med mange spennende emner og lærerike prosesser! Kors så godt det er å møte engasjerte samfunnsmedisinere og attpå til få lov til å utdanne seg i å drive veiledningsgrupper for de som skal utdanne seg..

Litt sliten i hue pakker jeg sammen Mac´n og går «go to gate» flyet hjem!