Har du litt tid jeg kan låne? Full ukeplan..

Jeg sitter på farsdagen og kikker utover ukekalenderen. Jeg må forberede meg litt til uka som kommer. Det er ei ganske så tett uke med møter mesteparten av alle dagene. Jeg trenger å finne litt tid  til å skrive en høringsuttalselse på forslaget til folkehelseplanen men det ser ut til at det må bli utenfor kontortida.. Jeg får vel noen tips til tirsdag, tenker jeg, for da skal vi ha møte i kommunelegeforum. Vi skal annet møte samhandlingsdirektøren for Vestre Viken HF. Hun er nyansatt fra Finnmark og der oppe har de vært flinke med samhandlingen så vi er positivt spente!

Uka som var var spennende nok. Torsdag var jeg på befaring med kontroll hos en frisør. Vi har satt opp stikkprøver for å sjekke noen forskjellige og denne gangen var det en frisør som har sin salong i hjemmet. Det var et hyggelig besøk. Enkelt med godt nok konkluderte vi etterpå. Jeg gleder meg over samarbeidet med sjukepleieren som har ansvaret for miljørettet helsevern i Nedre Eiker.

Fredag plukket jeg opp kommuneoverlegen fra Drammen i Hokksund, så kjørte vi sammen til Ringerike og Klækken hotell. Sånne bilturer gir en times kollegialt prat som jeg setter pris på. Det er ikke ofte vi får tid til sånne prater! På Klækken var det samling mellom kommuner og helseforetak for å gjøre forarbeid til lokale samhandlingsavtaler mellom hver enkelt kommune og lokalsjukehuset. En bra samling, lagt opp som en workshop med grupparbeid. Jeg ble gruppeleder og måtte stå foran 50 mennesker å lese opp gruppas besvarelse. Det var jo greit… men det ble en god del humring i salen der jeg blid stod å leste opp med en gedigen blåveis på ene øyet. (se forrige innlegg)

Sist uke intervjuet vi tre utvalgte til lederstillingen på legevakta i Øvre Eiker. Det var hyggelige og inspirerende samtaler! Det viste seg å være tre helt forskjellige personer så valget blei vanskelig….men vi klarte det. Vi får en ny flink leder!

Jeg er ferdigpakket til i morra tidlig. Spinning på morran før første møte som er en befaring til en nybygget barnehage…. gleder seg!!