Litt mer enn to ting og ei fenomenal dame!

Laaang dag idag. … men her er to korte opplevelser;

Jeg var bedt om å holde et innlegg på en konferanse i regi av NAV i Nedre Eiker. Forberedte meg til seint på natta i går for det var jo ikke tid ellers.. jeg har vel skrevet noe om å være sin egen verste kritiker, og denne gangen var ikke et unntak.  Jeg synes ikke det var bra nok.. Traff jeg godt nok, hvorfor famlet jeg med akkurat den teksten, var dette godt nok til å oppholde 40 mennesker en halv time?  Det hjelper ikke at andre synes det var bra (er de bare høflige?) jeg var ikke fornøyd sjøl…

Til sist på dagen… nei kvelden, var jeg i fagkomiteen for Innbyggernes livsløp. Til sist på møtet informerte Renate som leder kommunens lokale hjelpemiddelsentral om deres prosjekt med jobbtilbud til folk som er falt ut av arbeidslivet i lengre tid. Folk med rusmisbruk bak seg, psykisk sykdom, eller andre problemer som har holdt hindret dem i å komme ut i arbeidslivet. Hun utstrålte motivasjon og kreativitet på hvordan de tilpasset jobbene til hver enkelt bruker og hadde masse gode resultater. Jeg satt med smil om munnen og lyttet på henne og tenkte på hvor viktig slike ildsjeler er, ikke bare for folka som fikk hjelp, men for vår kommune som får vist fram at vi satser på menneskeverdet, omtenksomheten og kreativitet, glede og humor. Og det nytter!! Fenomenal flott dame med fenomenalt flott holdning til sine medmennesker!

….bare en liiiten ting til.. jeg smilte på fagkomitemøtet… men tidligere på dagen trillet tårene. Jeg har før skrevet at jeg lett blir rørt og at det kan være plagsomt, men da jeg fikk høre om en politimanns skjebne og hvordan han, arbeidsgiver og kolleger hadde taklet det ble jeg skikkelig rørt for ikke å snakke om imponert. Menneskeverdet igjen..

Når jeg da attpå til fikk til et åpenhjertig møte med fylkeskommunen hvor vi har vært uenig rundt en avtale. Med saklig diskusjon i en uenighet hvor vi konkluderte med mer samarabeid og videre arbeid med avtalen… samtidig med et møte i Fomannskapet som enstemmig gikk inn for rådmannens forslag om å arbeide for å utvide kommunelegesamarbeidet med Nedre Eiker… så skjønner du at dette var en fin dag..!…men slitsom…