Hvor går blogg og jobb etter ferien?

Tekanna var helt rein, blomstene hadde overlevd og jeg husket passordene både for å stemple meg inn og logge inn på datamaskinen…! Etter to uker ferie med en flott avslutning på Dagalifjellet var det ikke helt enkelt å koble tankene inn på jobb. Men det kom seg fort, da. Telefon om nattestøy ved nybygging av en rundkjøring nær boligfelt, og opplysninger om skifte av fastlege til Helfo fikk tankene raskt på rett spor. Sjøl om jeg har fulgt med på eposten min i ferien for å unngå for stor jobb med å gå gjennom dem, har jeg sittet og gått gjennom dem nesten i hele dag. Bare avbrudt av lunsj med en kjærkommen runde med quiz. Jobbfølelsen falt på plass!

Jeg har oppdaget hvor viktig det er å ha en mobiltelefon jeg trives med og som funker stabilt. Etter at jeg falt i sjøen i sommerferien med mobilen i lomma har ikke hverdagen vært helt den samme (!!??) Jeg venter på en ny Iphone og må bruke en gammel slitt mobil som jeg ikke kan stole helt på. Det er blitt noen tilbakeringinger etter at jeg har "mistet" innringere…Det synes jeg er kjælkete for jeg får mye telefoner inn på den..

Oppmerksomheten skjerpet seg da jeg leste gjennom en privat reguleringsplan jeg fikk oversendt. Mitt pålegg om rettinger og inngjerding av et farlig industriområde var ikke en gang nevnt. OK… jeg blir jo nødt til å se hvordan de følger pålegget. Det er ikke lenge før dagbøtene slår til og da får det bli namsmannen som følger opp hvis det ikke er gjennomført. Bare dumt at de som planlegger utvikling og ny regulering av området ikke har fulgt opp. Jeg følger saken opp med de kommunale planleggerne så vi samkjører våre krav og hva vi gjør med saken.

Det blir spennende å se hvordan bloggen utvikler seg i høst. Jeg får ikke lenger tilbakemeldinger i statistikken hvor mange som er innom for å kikke så jeg kunne ønske meg at du som leser kunne lagt igjen en kommentar for å holde skrivemotivasjonen oppe!

På vei hjem gikk jeg gjennom byen og så med stigende morskap på endeløse bilkøer med folk som vil hjem fra jobben på Næringsparken og andre steder. En og en i bilen var det ikke et eneste smil å se. Jeg moret meg fordi de måtte sitte lenge i bilkø. De kunne lett gått hjem eller til buss eller tog. En rask gå tur eller sykkeltur hjem gir masse energi, det er sunt, gir humor og blide mennesker! Prøv det…!