Jobb med Organiseringskonsertgrillmesteren

Litt tankefull idag etter vårens hyggeligste dag… en blanding av glede over hyggelige mennesker, koselige omgivelser, fint vær og trivelige arbeidsoppgaver og fundering over kontrasten mellom hvor godt vi har det og utfordringene våre brukere har…
 
Jeg reiste hjem fra Hoensvannshotellet (et flott badested i Øvre Eiker) med et smil rundt munnen og sand innenfor underbuksa…!!(??) Det er en god opplevelse å få et ordentlig takk og et smil fra en liten gutt som fikk kake og saftrester fra Helse- og sosialseksjonens sommeravslutning idag. Etter en lang dag med kaffe, aktiviteter, grilling og sandvolleyball var jeg skitten på hendene, buksa med sand på unevnelige steder….suuukkh så deilig! Rein skjær folkehelse…
 
Egentlig var jeg litt lei meg…. for jeg hadde avtalt å helpe Håkon (Er du fra Øvre Eiker veit du hvem Håkon er). Jeg skulle være Opplæringsassistent for organiseringskonsertgrillmesteren. Jeg hadde ikke fått med meg at min egen avdeling skulle ha sommeravslutning på samme dag..! "Har du lovet noe, får du holde det" har vi alltid sagt til ungene og da gjelder det vel for meg også… Og jeg angrer jo ikke!!: tre stykker var vi først ute i det strålende sommerværet ved Hoensvannet hvor det er en flott badestrand, stor grassplen og sjølve "hotellet" som er en kafeteria som er åpen i helgene..Er du på facebook kan du se bilder her. 
 
To av oss fulgte Håkons (du husker han: organiseringskonsertgrillmesteren) ordre og fikk satt opp bålpanne med bål, to kaffekanner blei satt på og snart fikk de ansatte som kom nykokt bålkaffe…. den beeeste…
 
Aktiv Eiker stod for leik og aktiviteter mens vi fikk i gang grillen og grillet koteletter, hamburger og pølse til de litt over 50 som var møtt opp. Det best kommer jo til slutt og det var en konsert med Bøygard To jenter som spilte og sang så tårene rant.. nydelige – gripende tekster og fine melodier… som fikk tankene i gang i sola..
 
Før vi ryddet ferdig fikk jeg vært med på litt sandvolleyball.. det var moro for en gammel voleyballspiller som endte opp med sand både her og der…
 
Det er tankevekkende å være med på en så vellykket sommeravslutning for ansatte. Kanskje også fordi de jobber i Helse- og sosial hvor de daglig har med andre menneskers problemer og vanskeligheter å gjøre… Jeg er så sikker på at slike arrangement gjør seksjonen bedre rustet til å gjøre sine arbeidsoppgaver. Letter samarbeidet, bedre arbeidsmiljøet og gir motivasjon for å gå løs på eller fortsette med de vanskelige oppgavene. Latteren satt løst bla barnevernsarbeidere, helsesøstre, fysioterapeuter, saksbehandlere og ledere… sånn latter er nok verdt noen lønnstrinnn…
 
Jeg koser meg over å kunne få være med på å arrangere slikt. Bare spør meg, jeg stiller opp! Vi jobbet så svetten silte, men så hyyyggelig! og ærlig talt fikk vi masse tid til prat, juging, morsomheter og sandvolleyball også! Det var jo ikke dekning for mobilen heller så det ble en telefonfri dag…
 
Var innom legevakta på vei tilbake for å sjekke ut vaktlister og noe på data´n før jeg satt meg på sykkelen og syklet hjem i sola mens jeg tenkte tilbake på dagen… ("hun falt faktisk uti fra kanoen og blei våt fra topp til tå….he he godt det var sol for hun ville ikke ha tørt tøyi varmen")