Min egen verste kritiker og Elendig Minglør

Jeg holder en del foredrag rundt om. I det siste er jeg spurt en del om å snakke om kommunenens utfordringer i forhold til Samhandlingsreformen. Det kan jeg snakke masse om! Det interesserer meg som samfunnsmedisiner og kommunelege i bøtter og spann…. men det er noe annet å formidle det til andre! Til ansatte, kommuneledelse, innbyggere og idag rådmenn og ordførere i Buskerud. " Det klarer du fint, Einar" , "vi kjenner deg jo fra tidligere foredrag" og sånn… Jo jo kanskje det har gått greit, men jeg har faktisk ganske mye prestasjonsangst før jeg skal holde sånne foredrag. Der i salen satt det idag ca 40 rådmenn, ordførere, fylkesmann og sånne….Lurer på hvor mye det koster i timen at de sitter der..!? Da skal det jeg serverer dem være bra både innholdsmessig og presentasjonsmessig. Jeg er nok min egen verste kritiker for det skal mye til for at jeg blir tilfreds med det jeg legger fram. Jeg liiiker å holde fordrag, før og under… men ikke etterpå!Syk
 
Gikk det greit i dag da?…. egentlig ikke. Jeg fikk positive kommentarer, men følte ikke sjøl at jeg fikk rytmen, den gode slentrende følelsen som jeg ønsker når det går helt bra….Oppgitt  Jeg stoler ikke på tilbakemeldingene og legger mest vekt på hva jeg følte sjøl…. Æsj det må gjøres bedre neste gang.. Det blir på Folkehelseinstituttets smittevernkonferanse i juni. Da skal jeg snakke om våre erfaringer med pandemien og massevaksinasjon. Nå gleder jeg meg til det. Det bobler litt i hue med tanker om hvordan jeg skal gjøre det… håper jeg blir mer fornøyd etterpå enn det jeg er idag…
 
Fikk telefon fra en som hadde spørreundersøkelse om mine synspunkter på den nye helseforetaket Vestre Viken HF.. Ett av spørsmålene ble hvilken tegneseriefigur jeg tenkte på når jeg tenkte på Vestre Viken. Jeg er glad i Astrix og Obelix så jeg tenkte på Majestetix… han blir bært rundt om kring på et skjold av sine undersåtter… det er kommunene, men rett som det er gir han dumme beskjeder som gjør at han faller av… det synes jeg passer på helseforetaket også for tida…
 
Har jeg snakket om å mingle? .. ja det har jeg visst ett par ganger før: se her.
Jeg ER ikke noe fink til det… og svett blei jeg idag også. Det er Skummmmelt å stå foran masse mennesker en ikke kjenner og som det forventes å tørrprate eller finne interessante samtaleemner med..! jeg blirHemmelig og gikk meg en tur i sola for å få litt frisk luft.. Alle kan ikke være like flinke til alt… jeg er elendig til å miiingle!Flau