Postpåske – og fullfart inn i arbeidsuka

Tja … full fart på jobben første dagen etter påskeferien. Et avlyst møte gjorde at det ble litt luft i kalenderen!

Startet dagen tidlig med rask gjennomgang av post og epost før jeg fikk en prat med damene når de kom på jobb. Deilig å starte tidlig for da er det fredlig og jeg får gjort unna arbeid og det er alltid hyggelig i oppstarten på arbeidsdagen med litt prat om hva som har sjedd.. Jeg hadde første møtet tidlig på helsestasjon hvor lederne av helsestasjon både i Øvre og Nedre eiker møttes for å diskutere hvordn vi skulle jobbe videre med skolehelsetjenesten. Vi vi øke stillingsandelen for skolelegene i de to kommunene og se på samarbeid hvor vi kan hjelpe hverandre. I den ene kommunen kan skolelegen jobbe med f.eks overvektsprosjektet vi har i samarbeid, mens vi kan bruke skolelegen i den andre kommunen til et annet samarbeidsprosjekt. Det er spennende når vi sånn kan få til samarbeid over kommunegrensene!

Tilbake på kontoret fikk vi en diskusjon om oppfølging av solstudioer/solarier. Hun som jobber med det oppdaget at stråleverdiene på et par solarier lå over godkjent nivå når hun fikk låne et måleinstrument og sjekket… det må de rette eller så må vi gjøre vedtak om retting, evt stenging…

Presset inn et møte med rusteamet og psykisk helse om en bruker vi opplever som en av de vanskeligste situasjonene vi har for tida… Solide fagfolk blir forvilet når man ikke når fram om det er i spesialisthelsetjenesten eller i kommunen. Vi måå prøve å få til noe som hjelper enda det meste er prøvd…

Et par telefoner fra innbyggere; en om problemer overfor en nabo som har hunder og en annen som ikke er tilfreds med det tilbudet som blir gitt fra Pleie og Omsorg. Jeg forklarer hvordan jeg jobber i slike saker og tar også en prat med ansatt i Pleie og omsorg for å konkludere med at saken er så vanskelig at vi må samles til et møte… og håper vi kan avklare situasjonen til det bedre. Jeg har jo kun en medisinsk faglig rådgiver og tiltakene dreier seg fort om penger så vi må ha med ledelsen inn i diskusjonen om forslag til løsning…

Så en samtale med ansatt på legevakta. Vi jobber med å definere innholdet i ny lederjobb på legevakta og det har vært viktig for meg at de ansatte deltar i prosessen. Ikke alle ønsker samtale med meg om dette, men alle har fått tilbudet og jeg har allerede fått mange gode innspill.

og så litt saksbehandling før kollegaen titter inn døra og spør om jeg vil sitte på hjem….så klart! Det er en hyggelig slutt på dagen med en prat over heia fra Hokksund til Kongsberg…