Tøff dame, enda tøffere brannbil og en helt annen brann.

Har vært uten Mac´n nesten ei uke etter at den nektet å samarbeide. Epledoktoren fikset det på garantien i en fart og nå er jeg i farta igjen! Hverdagen for en samfunnsmedisiner er jo også som alle andre legers. Fikk to brå opplevelser av det i helga. Vi kjørte sønnen til Torp flyplassen. Han skulle på ferie til syden, heldiggrisen, vi stod å ventet på at flyet skulle ta av da den beskjeden de fleste leger gruer til kom over høytalerne: " Hvis det finnes en lege i flyterminalen ber vi om at han eller hun henvender seg til sikkerhetskontrollen så raskt som mulig!" Støøønnnn jeg måtte bare slippe det jeg hadde og gå mot innsjekkingsporten hvor jeg ble tatt imot av en sikkerhetvakt og geleidet til et KLM fly ute på flyplassen. To svære brannbiler (Ja jeg mener SVÆRE!) kom dundrende og to hyggelige brannmenn fulgte med meg inn til. Foran alle de andre i kabinen satt en eldre damen som hadde falt på glatta og slått armen sin. var det brudd? Kunne hun gjennomføre reisen til Amsterdam? I mit stille sinn takket jeg for at det ikke var hjertestans eller noe annet alvorlig. Jeg fikk en hyggelig prat for det var ingen pysedame, nei. Hun SKULLE til Amsterdam, dessuten fant jeg ikke tegn til brudd og med en beskjed om at hun skulle kontakte lege i Amsterdam for å ta et røntgenbilde vinket jeg farvel til henne. (og hun vinket tilbake….med den friske armen!) Brannmannen vekslet et par hyggelige ord før jeg forsvant… Jeg må innrømme at jeg synes akuttmedisin er spennende (og jeg som er så glad i fly! og den brannbilen var tøfff!)

Søndag ringte de fra kriseteamet og varslet om en husbrann og at de var kalt inn av politiet fordi en person var død. Jeg får melding hver gang kriseteamet er må ut for jeg vil ha oversikt og vite hva som skjer videre

Idag var det full fart på jobben igjen. Ikke tegn til vinterferie, nei! Møte om hvordan vi skal informere politikerne om Folkehelsearbeid og prioritering av dette i rullering av kommuneplan. Jeg er kjempeglad for at dette prioriteres…men hvordan skal jeg får tid til å skrive saken? Rett derfra til Mjøndalen for å møte i arbeidsgruppe i forprosjektet om nytt sykehjem. Det er spennende OG vanskelig. Bare det å definere hva et sjukehjem er idag er ikke lett! Og det blir ikke mindre diskusjon med så mange flinke fagfolk rundt bordet!

Et møte med beredskapsansvarlig i kommunen før jeg måtte skifte til treningstøy. 4×4 for legene! og idag var ordfører med også!