Vaksinering tre dager til ende og litt om POBO…..?

Vi gjennomførte 3 vaksinasjonsdag i går. Jeg var veldig spent på hvor mange som ville la seg vaksinere når vi åpnet for at alle i et området av kommunen fikk tilbudet. Vi forsøkte å dele inn kvelden i aldersgrupper for å se om køen kunne spre seg litt utover. Det fungerte på en måte bra. Det var en jevn strøm hele kvelden, sjøl om jeg slett ikke fikk inntrykk av at aldersinndelingen ble fulgt. Det var ikke et poeng for oss heller. Vi brukte kølappsystemet og slapp lengre køer utenfor døra… men vi slapp opp for vaksiner igjen og det går alltid ut over noen… Ut fra Folkehelseinstituttets beregning har vi fått omtrent nok vaksiner til alle i risikogruppene. Det tilsvarer 20% og det passer faktisk ganske godt med hva vi har lagt opp til… MEN det betyr også at vi sannsynligvis ikke får vaksiner til neste uke… Det understreker at det var riktig å avlyse vaksinedagene, men jeg som håpet av vi da skulle kunne ligge ei uke foran og sikre at vi hadde nok vaksiner til vaksinedagene er tilbake med samme usikkerheten som før. Vi veit ikke før dagen er der om vi får vaksiner nok….. huffffTrist
 
Idag vaksinerte jeg brukere på Lev vel som er et lavterskeltilbud til rusmisbrukere. Det gikk unna på samlebånd og var en hyggelig opplevele. Bare blide folk, spøking og rett på sak. Bare synd jeg ikke hadde tid til å spise litt og ta en kaffe, men jeg måtte bare hevle meg videre til massevaksinering i Mjøndalen. Der var det full fart og de 900 dosene de hadde til rådighet var ute før kl 19…
 
Var i møte med Pasient- og brukerombudet idag. De holdt informasjon for oss om den nye ordningen hvor de også skulle være ombud for pasienter i kommunehelsetjenesten. Jeg mener det er en flott tjeneste sjøl om de nok skal gi oss litt besvær med vanskelige og ubehagelige spørsmål når vår tjenester ikke har klart å holde god nok standard, eller det blir gjort feil. Det har vi ikke vondt av!. Tvert imot!
 
Nei nå er jeg sliten i beina og hue etter 3 dager med influensavaksinering…går å legger meg…Trett