Kjempeflinke sanitetskvinner, Kvinners Frivillige beredskap eller vaksinatører og andre ansatte og frivillige gjør en kjempejobb

Vi hadde møte om videreføringen av vaksinasjonen idag. Vi fortsetter som planlagt, men legger inn litt ekstra forberedelser i forhold til køavvikling. Vi regner fremdeles med at det blir mye folk på vaksinasjonsdagene. Jeg får telefoner fra folk som ikke orker stå i kø og jeg lover dem at de skal få komme raskt inn. Nå gjenstår bare å sørge for det! Vi arrangerer også vaksinasjon for de som har ikke kan komme seg til vaksinasjonslokalet, men det må være få …for det krever så mye tid ( 30 min til hver fordi vi må ha en sikkerhetstid på 20 min etter vaksine)

Jeg mest bekymret for videreføringen. Vi har jo egentlig 16300 mennesker i kommunen som får tilbudt vaksine. Vi klarer ca 1000 om dagen og hvis flertallet av disse ønsker vaksine blir det mange dager! Hovedårsaken til det er at vi ikke får flere vaksiner i uka. Derfor diskuterte vi endring i opplegget. Jeg bekymrer meg for å belaste ansatte og frivillige over så lang tid, men det er vanskelig å komme iutenom også. Vi grubler videre og har avtalt at vi evaluerer systemene våre fra uke til uke..

jeg har ikke rukket å skrive brev som jeg skulle gjøre og blir purret opp. Jeg må bare beklage og utsette det. Fikk forresten skrevet et brev til morra´n idag og sendt til en nabokommune. Kjapt venstrehåndsarbeid, men greit nok (synes jeg da…)

Avsluttet dagen med samarbeidsmøte på sjukehuset i Drammen. Veldig bra møter med god informasjon begge veier. Men det blir seint. Det blir det flere dager denne uka med vaksinasjon helt til kl 20 tre dager…

Jeg var i avisa i dag igjen… jeg mener jo det er greit når det er for å få fram informasjon ut til folk, men begynner å bli litt lei av å se skjegget mitt i avisa så ofte… Kunne ønske de kunne tatt bilde av våre kjempeflinke sanitetskvinner, Kvinners Frivillige beredskap eller vaksinatører og andre ansatte og frivillige som gjør en kjempejobb. Jeg bare piler rundt omkring og svarer telefoner og fikser og planlegger….