Stor trøkk i telefonen og godt juss – medisinsk samarbeid

Stor trøkk på telefon idag også, selvfølgelig. 51 telefoner fra veldig mange eldre mennesker som lurte på når de skulle få bli vaksinert. Vi har heller ikke idag fått vite at vi får flere vaksiner sjøl om vi skal få 1500 doser i løpet av uka. Får vi det ikke i morra formiddag må de vente til neste uke. Bortsett fra de vi kjører ut til fastlegene da.. Da må vi prioritere de yngste først.. det er ikke så greit når de gamle ofte er sjukest.. Sterkt press også fra legekontor som ønsket flere vaksiner, men jeg vil ikke gi fra meg flere siden vi skal vaksinere i morra og ikke veit om vi får flere i tida. Det ville blitt helt ille hvis vi gikk tom for vaksiner på kort tid fordi vi hadde gitt vaksinene til ett legekontor… så jeg er ikke så veldig populær…

Innimellom telefonene (nesten ikke noe "innimellom" akkurat) skrev jeg på et skriftlig svar til Tv2 som vil presentere en klagesak. Jeg ba om litt hjelp fra vår jurist for hvordan vi skulle forholde oss siden saken er veldig sammensatt og vanskelig. Vi endte opp med en skriftlig besvarelse av journalistens spørsmål. Han gikk gjennom mine svar med et kritisk blikk. Det er både interessant, spennende og veldig god hjelp med et juridisk blikk på sånn tekst! Vi endret og rettet og jeg er glad for å få sånn hjelp….

I morra blir det svineinfluensavaksinasjon hele dagen og jeg er kjempespent på hvordan tilstrømmingen blir og hvordan vi takler den! Du får nok ikke høre mer om det før litt seinere…