Kursledelse og massevaksinasjonsplan

Ja det er ikke blitt mye tid til skriving i bloggen siste uka!! Jeg har vært opptatt med å arrangere et kurs for samfunnsmedisinere på Losby gods utenfor Lillestrøm. Jeg har vært kursleder og kurset gikk av stabelen fredag og lørdag. Heldigvis gikk det meste veldig greit og vi fikk gode tilbakemeldinger. Vi tok opp ledelsesutfordringer i samhandlingsreformen på alle nivåer i helseNorge. Korte innlegg fra ledere på alle nivåer med tid til diskusjon etterpå… trodde jeg, men det ble diskutert i alle kriker og kroker under lunsj og pauser og de fleste ønsket seg enda mer diskusjonstid! Se programmet og presentasjonene her.
 
Jeg gikk av som leder av Norsk Samfunnsmedisinsk forening og ny leder ble valgt: Henning Mørland som er bydelsoverlege på Sagene, nå konstituert som kommuneoverlege.  Han er flink og jeg er veldig glad for å ha fått en sånn flink etterfølger som kan bringe foreningen videre og utvikle den.
 
Jeg jobber fremdeles med massevaksinasjonsplanen for de to kommunene. Masse praktiske forhold som må på plass. Idag f.eks; diskuterte jeg med utlendingstjenesten hvordan vi skal nå fram til alle fremmedspråklige.. jeg går noen runder med voksenopplæringen hvor nesten alle sammen er innom…
 
Avsluttet dagen som parkeringsvakt og ryddegutt på konsert med Hilde Heltbergs releasekonsert for ny CD. Det var hyggelig og kjempebra!!Smilefjes med åpen munn