Mattilsyn og mer pandemiarbeid og slett ikke tid nok til alt!

Pandemien som media sendte inn over oss i svære smittsomme overskriftter har liksom fadet vekk i andre medianyheter. Men vi i kommunene må jobbe videre med planverket vårt og sikre beredskapen i pålegg fra fylkesmannen. Fagfolk regner heller ikke med at pandemien er over, snarere at den sikrere kommer til å gjøre mange sjuke i landet vårt… sjøl om det ikke ser så farlig ut kan fremdeles mange bli sjuke på en gang. Jeg svetter sammen med andre ledere i de to kommunene våre over å måtte lage personelloversikter og nå holder jeg også på med å lage prioriteringer over hvem som skal få vaksiner først når vi får dem.. Spennende arbeid, egentlig, men det var det med tida da…
 
Vi hadde diskusjonen på møte hos Mattilsynet i Drammen idag også, som Nedre Eiker kommune sogner til. Dette er en samarbeid jeg setter stor pris på. Ikke bare møtes vi kommuneleger og smittevernleger, men vi møte de på Mattilsynet som forteller om det de jobber mest med for tida. Spennende! De hadde prøvd ut varsling via epost til "sine" kommuner og var i og for seg tilfreds, men vi ble fort enige om at det ikke var noen sikkert varslingsvei. Jeg får 20-40 eposter hver dag og kan fort overse en. Dessuten har jeg måtte effektivisere så jeg er ikke inne på eposten min hele dagen lenger (fikk den på mobilen) det ble for stressende. Men tekstmelding på mobilen kikker vi nok på raskt…
 
Møte på legevakta i går om å få dekket legevaktene i sommer. Vi må kjøpe vikarer fra et legeformidlingsfirma, men så kom en fastlege inn og ville gjerne prøve å skaffe oss vakter! Jeg takket og bukket og prøver det først, selvfølgelig!
 
To ganger har jeg prøvd å forberede innlegg til politisk møte og et foredrag jeg skal holde på torsdag… Avbrutt flere ganger, en gang av politiet med en bekymring om en alkoholiker en annen gang av arbeid for kriseteamet som jeg måtte varsle i en vanskelig sak. Sånt må bare tas når det oppstår.. det blir nok nattarbeid med foredraget…
 
Det var motvind hele veien hjemover i går på sykkel. Idag kjørte jeg glad avsted i jobb bilen etter å ha vært på møte med legene til kl 1830… Auto