Møtemaraton, tilsynsblogg og aHLR

Kors! I dag har jeg hoppet hit og dit i møter! Dvs på formiddagen! En kjapp prat med helsesjefen til morgen idag hvor vi diskuterte legevakt. Ferieavviklingen blir vanskelig med få fastleger på plass. Vi må finne alternative måter å dekke legevaktene på… Ooops tida går fort, jeg skyndte meg ut i bilen, kjørte til Aktiv Eiker, kom for seint, unnskyldte meg og brukte litt for lang tid (som var alt for kort) før jeg kjørte tilbake til kontoret litt for seint til et møte med ansatte fra psykisk helseteam. En litt vanskelig sak hvor jeg trang å få informasjon. Nei og nei dårlig tid igjen. Inn i bilen og full fart (ææænei altså ikke fortere enn 40km/t! som er farstgrensen) opp til rådhuset og møte i ledergruppa til rådmannen. Info om Pandemiplanen og krav fra Helsedirektoratet på at vi må gå gjennom planene våre i forhold til å kunne takle fravær på 40% blant ansatte samtidig med massivt antall syke. Det er kort tid og jeg er litt oppgitt over at vi skal ha dårlig tid på dette da pandemitrusselen slett ikke er så stor lenger.. men oppgaven blir fordelt ut på kommunalsjefene, personal- og sjef for merkantile tjenester. Pandemiberedskapsjobben kommer allikvel litt etter streikeberedskapen… Jeg fikk smettet inn litt om infeksjonskontrollprogrammet hvor det er viktig at vi får med tekniske tjenester, dvs reinholdere og kjøkkenpersonalet før vi hadde en kort diskusjon om legionellaforebyggende arbeid på skoler…

Jeg spiste mens jeg gikk gjennom eposten. Mailboksen min er full. Fanken, jeg får ikke svart på epost før jeg har flyttet eller slettet mange.Men samtidig vil jeg ikke flytte eller slette mange for det som er ute av syne er ute av sinn…Jeg må få økt den epostboks størrelsen. huff det var mye å gjøre med all eposten..

Jeg skyndte meg å skifte til pentøy. Jeg var invitert til mottagelse for direktør for Statens helsetilsyn, Lars Hanssen som er blitt 60! Det var koselig å bli invitert, men travelt. Inn i bilen igjen og et intenst arbeid med å roe hue på vei inn til Oslo. Deilig å være aleine i bilen (ikke kø en gang!) å lytte til fin musikk. Jeg liker jo ikke sånne mottagelser, jeg blir skikkelig svett når folk bruker ordet "mingle"! Men det var så mange gammelkjente folk der. Hyggelige ord i øst og vest. Tenk å få så mange folk på besøk når man fyller rundt år. Lars Hanssen fortjener det jammen for makan til arbeidsjern skal man leite lenge etter. Det ble mange taler og flere nevnte at Lars Hanssen har opprettet egen blogg! Tøøfft! Se tilsynsbloggen her: http://tilsynsblogg.vgb.no/

Ikke blei jeg mett av kanapeene, men jeg måtte snike meg ut før det var slutt og kjøre tilbake til Legerådsmøte i Hokksund. Jeg gikk glipp av øvinga på avansert Hjerte og Lungeredning (aHLR), men fikk med sjølve møtet. Raskt og effektivt gjennomført av tillitsvalg lege som også er leder av Legerådet.

en dag til å bli anpusten av…