Mer Pandemiplan og litt Rusforum

Uuu travel uke? Avsluttet sist uke i Trondheim etter styremøtet i NORSAM. (se www.norsam.info) Fikk oppleve trønderstaden i nydelig vær 1 mai! Vi var på Institutt for Samfunnsmedisin på NTNU.Møttes i deres nye bygg på Øya ved siden av kommunens nye helsehus. Kjempefint!
 
Jeg måtte jobbe i helga pga svineinfluensaen (Nå Influensa A) Jeg følte meg ikke trygg nok på vår Pandemiplan og gikk gjennom hele, sammenlignet med noen andre kommuners planer, nasjonal Pandemiplan og veileder gitt ut av Helsedirektoratet sist uke. Det var på tide den siste kom. Vi har ventet lenge på at den skulle komme! Jeg reviderte hele planen og skreiv ny.. På søndag opplyste Tv2 nyheten at det var diagnostisert første tilfelle i Norge.. som igjen viste seg å være feil etter prøveanalysene idag. Skal ikke stole på litt kjappe journalister nei… Men jeg kontaktet ordfører og rådmann i begge kommuner for å samle kriseledelsen for ihvertfall å informere om pandemiplanen og situsjonen slik den er nå. Jeg har ment vi må holde litt tilbake og fikk det bekreftet idag da direktøren i Helsedirektoratet nedtonet alvorlighetgraden av epidemien…
 
I dag har jeg vært på Klækken og vært med på å lede deler av Rusforum. Det var rekordmange påmeldte, seminaret gikk som smurt med masse diskusjoner. Det er gøy å få slike tilbakemeldinger på noe vi jobber med jevnt og trutt gjennom hele året!
 
Syk Motvind!! hele veien på sykkelen hjemover idag… peeeesss det var slitsomt!