Seniorleger og planleggingsoppgaver

Avsluttet fredagen før helga med litt stress rundt datasystemene på legevakta. Nettproblemer og vi måtte vente ett døgn på å få våre datajournaler opp å gå. Det er frustrerende og arbeidsomt fordi legene må gjøre sine notater og regnskap i ettertid. Jeg var redd for at det skulle vare inn i helga, men de fikk rettet på det, heldigvis!Syk
 
Har jobbet med noe så kjedelig som budsjett for Aktiv Eiker. Det er vanskelig å få oversikt spesielt fordi vi må sette opp et budsjett uten å vite sikkert hva som blir overføringer/inntekter fra staten. Vi har to stillinger vi må besette og det er også en utfordring når det er stillingsstopp i kommunen! Men dette interkommunale tiltaket må gå videre så vi må videreføre stillingene.
 
Siste del av dagen jobbet jeg med sykehjemslegene. Dvs først litt strategitenking rundt hvordan vi best skal planlegge overgangen fra de to hardtarbeidende seniorlegene til å ansette to nye leger som skal jobbe sammen med den tredje yngre legen. Spennende arbeid, men heller ikke så lett fordi vi må øke stillingeprosentene til legene for å kunne få dekket delovpålagte oppgavene som er pålagt oss fra fylkeslegen. Jeg må lage en sak til politisk behandling om hvordan vi skal gå fram og den må inneholde både en medisinsk faglig vurdering og en økonomisk vurdering.. Det blir ikke lett å forsvare en økning når vi egentlig skal kutte ned! Sjøl om de faglige argumentene er tydelige og tunge nok! Jeg hadde et møte med alle tre sykehjemslegene for å diskutere dette. Et godt miljø hvor det er klart høyde for uenigheter og temperatur. Skjønt vi er ikke faglig uenige så representerer jeg administrasjonen med ansvar for det økonomiske også.. Det kan føles som å forskræve seg innimellom!!Spydig
 
I morra skal jeg tidlig opp for å servere ansatte kaffe. Jeg skal bake boller, noe som i seg sjøl er spennende for jeg pleier aldri å få det skikkelig til. Meeeen hvis vi varmer dem litt rundt bålet smaker de sikkert godt.. og bare overraskelsen gjør vel at de svelger mursteinene mine!!! (Å fillern jeg tenkte ikke på at det vil være folk som skal i svømmehallen også som vil spise dem..mmm de bør vel få en advarsel)Nerd