Julebord, barnehager og ski

Vi hadde julebord på jobben i går! Det var kjempehyggelig. Det var påmeldt mange ansatte og det kom mange! Det var høy stemning fra begynnelsen av og det fortsatte ut over kvelden. Jeg mener det betyr masse at det gjøres skikkelig arbeid med arrangementet for at folk også skal kose seg og at det ikke bare blir en fyllefest… for egentlig liker jeg ikke julebord. Synes det alt for ofte er mye fyll og etter 24 år med mange legevakter i denne tida er jeg blitt vant med at skader i fylla, vold og elendighet er helt vanlig i desember…desverre. Denne gangen ble det mye dans på meg!
 
Denne uka begynte vi med arbeidet å lage infeksjonskontrollprogram for institusjonene i Nedre Eiker. Det var jo kjempeaktuelt etter at vi hadde klart å nedkjempe norovirusutbruddet på det ene sjukehjemmet. Da kan jeg trekke fordelen av det fine arbeidet som ble gjort for noen år siden i Øvre Eiker. Godt at ting kan forenkles litt også når jeg jobber i begge kommuner…
 
Vi hadde møte med psykiatrisk dagsenter for å revurdere samarbeidsavtalen kommunene har laget sammen med senteret. Viktig avtale som jeg opplever er levende og at vi forsøker å følge opp. Vi må bare få alle ansatte til å kjenne den og legge til rette detaljene for den er ganske overordnet…
 
Jeg kjørte avgårde fra møtet opp til en barnehage som ønsker endre drifta. Skikkelige seriøse og flinke folk som har noen utfordringer foran seg for  få barnehagen godkjent for utvidet drift. Det klarer de sikker! Dagen etter var jeg på en skole og så på en brakkerigg til barnehage og skolelokaler. Rigg og rigg… den var finere inni enn sjølve barnehagen så det er ikke noe problem å godkjenne den…. Men jeg sliter med å få tid til dette og fikk endelig tid til å lage en betenkning til sjefene mine om hvordan vi kan dekke disse oppgavene videre..
 
så kom snøen skikkelig! Jeg har fått gått masse på ski denne uka. Funnet fram tur skia og langrennskia. Det er deilig å få prøvet seg i lysløypa og beveget kroppen skikkelig ute igjen…. men gosj så dårlig skikondis! (må være derfor jeg blei så svett når jeg danset på julebordet også…?? skjønt det var vel kanskje like mye engstelsen for å dumme seg ut….?) Jeg håper snøen blir liggende så skitreninga kan fortsette!… ihvertfall kan det bli en fjelltur i på søndag..Smilefjes som rekker tunge