Legionela og norovirus

Kjørte jobb bil hjem idag. Den er møkkaskitten og må vaskes. Da gjør jeg like gjerne det her hjemme hvor jeg kan stå gratis på bilklubben å vaske bil… Det er koselig håndarbeid uansett.
 
Tidligere på dagen startet jeg opp med 3 nye innmeldinger i NORSAM. Sikkert som respons på et brev til alle kommunene i landet. kjekt å sende epost! Fikk jo god respons på det!
 
Fulgte opp med møte med sjefen for de kommunale bygningene. Vi har har hatt en konsulent på besøk for å snakke om legionellafaren og våre kommunale installsjoner. Det er spesielt skoler, idrettshaler, svømmebasseng og sykehjemmet vi er opptatt av. Jeg skulle gjerne ha jobbet mye mer med dette, men har ikke tid til å påta meg prosjektansvar nå som jeg er i to kommuner. Vi jobber for å finne en prosjektleder til en prosjekt for lage en Risiko Og Sårbarhetsanalyse (ROS) som kan være grunnlag for en utbedrings og kontrollplan for å få lagt opp gode rutiner. Vi starer uansett med nybygg for å lage systemer for rensing av f.eks dusjer i idrettshall.
 
Hadde et møte sammen med Aktiv Eiker også for å lage egne hjemmesider. det er spennende og følge utviklingen av lay-out og innhold. Spesielt når man har så flinke folk å jobbe med!
 
Tilbakemeldling fra sykehjemmet som har norovirus. Kun en pasient sjuk nå…. Desverre fikk en ansatt tilbakefall. Jeg måtte forklare at ikke bare er norovirus veldig smittsomt… Vi dannet ikke immunitet heller og kan få sjuka tilbake!! Men allikevel har de klart å nesten få utbruddet til å gå tilbake på 1, 5 uke. Og slår det til er det kjempebra!