Fluelarver, styremøte og endelig ferdig med planarbeid!

Kjapp uke! Jeg har pilt hit og dit og har egentlig ikke i det hele tatt opplevd at jeg nå er kommunelege i to kommuner isteden for en. Veeel fler av møtene var vel like mye for den ene som den andre kommunen og det blir først til neste uke jeg introduseres for Nedre Eiker kommune. Allerede har jeg fått noen spennende faglige spørsmål og det gleder meg! En pasient med fluelarver i såret er det smittsomt eller farlig? Skikkelig ekkelt, det er sikkert, men fluelarver spiser bare dødt kjøtt/vev og bakterier så det er egentlig bra, men ser ikke særlig pent ut!

Rett over til noe mer hyggelig; dagen etter hvor jeg møtte sammen med 6 andre kommuneleger hos fylkeslegen. Vi gikk gjennom noen nye regler for utlevering av medisiner og diskuterte aktuelle saker fra hver kommune. Derfra kjørte jeg innom noen som arrangerte rideleir i sommer. Det skulle vært meldt fra om det, men jeg hadde ikke fått noe beskjed og nå var det kommet klage på dem.Eieren var ikke hjemme så jeg fikk komme tilbake. Dro videre for å se på eiendommen til en hundeeier som hadde fått klager. Der hadde de gjort akkurat det vi blei enige om og litt til. Det var hyggelig å se at de bare hadde gjort så godt de kunne. Spent på om klagerne er tilfreds med det. Jeg var ihvertfall det..    

I to dager har vi hatt Styremøte i Norsk Samfunnsmedisinsk forening. Vi har vært på Knutehytta over Kongsberg. Kjempehyggelig med god service. Det viktigste var at vi fikk gjort det vi skulle. Kjempeeffektivt! Vi laget et strateginotat med beskrivelse av hva vi vil prioritere å jobbe med de neste to årene…    

Og idag har jeg lagt siste hånd på Habiliterings og rehabiliteringsplanen i kommunen. Nå skal den bare på høring og politisk behandles.. Er spent på det!