Slutt som fengselslege og Aktiv SFO

Jeg er ikke lenger fengselslege! Idag var jeg samme med den nye fengselslegen på jobb.. Han er fastlege og har et mye bedre klinisk grunnlag enn meg som for det meste har vært papirdoktor de siste åra. Men jeg måtte kommentere ett par ganger for er det noe fengslede rusmisbrukere er gode til så er det å snakke godt for seg og strekke grenser. Med en gang merket jeg at den nye legen ble prøvet ut og jeg brøt inn et par ganger for å være tydelig på hva vi ikke skal gjøre ved helsetjenesten.  Jeg skal være "sjukepleier" for han de neste torsdagene for vår kjempeflinke sjukepleier skal ha en velfortjent ferie…
 
Jeg pilte ned fra fengselet til møte i "Aktiv Eiker" hvor vi gikk gjennom status pr idag. En ny ansatt, en som sier opp, imponerende mange oppgaver som utføres og frustrerende hvor vanskelig det er å nå fram med satsing på forebyggende i praksis. Vi har trussel om innsparing av litt av de kommunale pengene. Noe som kan føre til at vi mister flere hundretusen penger i statlig tilskudd! Nå som vi har begynt å få resultater!! Men vi gir oss selvfølgelig ikke. Vi har verdens beste fysioterapeuter til å jobbe med dette, vi har et kjempefint prosjekt med å etablere en Skole Fritids Ordning med tilbud om variert fysisk aktivitet til barna. En Aktiv Eiker SFO! får vi det til er jeg sikker på at det vil lykkes og blir et kjempetilbud til barna….