Heldig kommunelege og sommeravslutning

Jeg har kikket litt på statistikken. Sist uke har det vært 51 ?? oppslag på bloggen. Det gjør meg litt svett… det er jo ikke akkurat noe åndsverk jeg hakker ned i all hast en og annen ettermiddag i uka! Jeg har flere ganger lurt på om jeg skal slutte for det går jo litt i seg sjøl dette. Ikke tale om at det er mulig å skrive nytt og annerleder uke etter uke! Men OK da jeg skal fortsette litt lenger. Kanskje spesielt av en spesiell grunn:
 
Jeg skal dekke kommunelegefunksjonen i nabokommunen fra høsten. Det betyr en ganske annerleder jobbsituasjon og jeg må tvinge meg til å tenke litt annerleder for å kunne klare jobben. Organisere annerledes og få andre til å dekke en del av de oppgavene jeg gjør idag. Det blir kjempespennende. I innledningen har det bare vært morro. Tenk å være så priviligert at to kommuner vil ha en som ansatt!! Det er mange kommuneleger som slett ikke føler at kommunen som arbeidsgiver er så interessert i arbeidet deres! Så jeg har grunn til å juble litt, takke ledelsen i de to kommunen for tilliten og satse på en ny hverdag til høsten med hjertet i halsen. Vil jeg klare det? Kommer jeg til å jobbe meg ihjel? Klarer jeg ri to hester samtidig?? (he he noen vil vel si at kommuner er mer som eseler, men det er jo ikke noe lettere!!) Så da har jeg jo noe å skrive om til høsten!
 
I går syklet jeg 3 mil til Eidsfoss som ligger rett over grensa til vår kommune i syd. Møtte flere av de jeg jobber sammen med og tok en spurt med vår kjempespreke Birkebeinersekretær siste 5-6 km. jeg holdt følge! men hadde ikke klart lenger da hun foreslo en ny rundtur…. Jeg stupte i Eikern og fikk vasket meg før resten av folket kom til sommeravslutning…. KAAAALT!! Opp igjen fikk vi en kjempeflott båttur med hele avdelingen før vi sluttet med omvisning på Arena Vestfossen – Kunstsenteret. Kors for en fin dag!!
 
..og i dag har jeg sittet foran pc’n i HELE dag!!! tenk det da, jeg har kost meg på kontoret med saksbehandling (hmm høres nesten ut som en kronisk sykdom… ??)Syk