Kontordag, psykiatri, rus og LAR

Sjefen kom inn til meg ut på dagen med hevede øyenbryn og lurte på at jeg satt på kontorstolen enda! Akkurat ja!! Nå blir jeg mobbet fordi jeg sitter på kontoret også…eller helst motsatt. Han er ikke akkurat vant med at jeg sitter mesteparten av dagen på kontoret… Det er ikke ofte jeg bruker kontortelefonen, det blir mest mobilen. Som da jeg snakket med en som var oppgitt over naboen som var en bedrift som fikk lastebiler ut og inn. mye støv, støy og eksos. Kunne jeg gjøre noe med det? Jeg sjekket først med byggesak og fant at bygget’/driften ikke var godkjent før tiltakene klageren etterlyste var gjenomført. Da er det ikke nødvendig at jeg går inn med helselovgivning så jeg ba byggesak følge opp sine vedtak.. så får vi se om det blir bedre. Jeg ga beskjed om tilbakemelding.
 
Snakket med en fastlege om en rusmisbruker som bruker for mye narkotisk medisin og en annen prat med Teamet for LegemiddelAssistert Rehabilitering (LAR) om en annen dårlig bruker. Jeg synes det er viktig at vi kan få gitt hjelp til de som er dårligst, men det er ikke så lett for reglene er ganske strenge og jeg prøver få til et samarbeid mellom LAR og fastlegen for å få kontroll over vanedannende medisiner..ikke enkelt! Måtte stikke av innimellom en tur opp på legevakta å se på en inssatt fra fengselet som var så plaget..
 
Hadde siste møte i prosjektgruppa for å lage ny Habiliterings og Rehabiliteringsplan. Det er ei spennende og aktiv gruppe. Jeg hadde et intervju med kultursjefen også. Hyggelig å oppleve at vi har samme syn på sammenheng mellom kultur og helse! Må få med noe om det i planen…
 
Avsluttet dagen idag med møte på sjukehuset, psykiatrisk avd. om hvordan de kan gjøre det bedre i forhold til akuttpsykiatri… tror jammen vi ble ganske enig med det også, jeg!Wink