Sommerens første bad og snill legevaktslege!!

Man kan gjøre mye rart som kommunelege, men idag toppet det seg til morgenen! Jeg badet i Drammenselva! Vi har to isbadere på jobben som har badet i elva hele vinteren og idag bød de på frokost ved elvekanten og avslutning av årets isbading og oppstart av sommerbadingen. Vi var flere som fikk en koselig frokost og noe få som tok en iskald dukkert. 9 grader i vannet… jeg fikk ikke varmen før nærmere lunsj, men jeg synes det er kjempekoselig med slike enkle koselige tiltak. Fint for miløet på jobben!
 
Jeg har jobbet med å få dekket legevakter i sommer etter at vi fikk en sjukemelding ganske akutt. Heldigvis er de fleste av vaktene i en periode hvor jeg sjøl kan ta noen, men en vakt har vi ikke fått dekket og jeg hadde begynt å svette da en lege fra Oslo ringte og tilbød seg å ta den etter å ha fått vite det av en kollega jeg snakket med tidligere. Kjempeflott, skuldrene senket seg og jeg kunne konsentrere meg om REHAB-planen som jeg jobber mye med nå. Hadde et fint møte med rektorene på skolene i kommunen og skreiv så tastene gikk varme resten av dagen. Planen begynner å ta form….
 
På slutten av dagen også en samtale litt utenfor jobb. Vi er tre som går å grubler på en fag – kulturarrangement. Håper vi får det til så skal jeg skrive mer om det her… Nå: HEEEELG!!Forbauset smilefjes