Kommunestyret, dårlig helsenett og flinke Omsorgsarbeidere!!

Ooops åssen blei det fredag så fort?? Jeg henger jo skikkelig etter med blogginga…men etter 52 år har jeg lært at jeg får ta det viktigste først og det har vært en del andre saker!
 
I går fikk vi alle tiders hyggelige melding på jobben! Du skal få se den etterpå… En journalist i Nrk Østafjells laget en reportasje fra en vakt på et sykehjem…vårt sykehjem; Eikertun. Jeg har skrytt av det sjukehjemmet her før og nå kan du jo se sjøl? Idar Edvin Krogstad vant en internasjonal pris for reportasjen og vi gleder oss selvfølgelig over det, men enda mer over hva filmen viser. Du kan se den sjøl uten at jeg trenger kommentere annet enn at jeg er kjempestolt av å jobbe på samme sted som disse folka! Se vår hjemmeside ved å klikke her. klikk deg så videre på linken i høyre meny og se filmen!
 
Fra glede til frustrasjon. Sist helg var legevakta uten forbindelse til dataprogrammet og journalen. Nå i ettermiddag fikk jeg beskjed om at det var skjedd igjen. Det er relativt ille (puuuuhhh understatement) at legen og sykepleier ikke har tilgang til legejournalen og det har sjedd så mange ganger at jeg er helt på kanten av å si opp hele avtalen. Og så at det skjer i helger når vi har trøkk på og masse henvendelser! Jeg merker at jeg blir stressa inni meg og sinna fordi jeg jo skjønner hvor vanskelig det blir for de som sitter på legevakta.. Heldigvis har jeg en nødløsning fra Profdoc som gjør at vi kan koble oss opp over internett (utafor helsenettet) og ivhertfall få opp legen… men det betyr at de må ringe meg mange ganger i døgnet for å få en tilgangskode… hvor skal jeg sende regninga hen da??SintSintMed tenner
 
Var i kommunestyret på onsdag med flere saker. Det ene var saken om overbelegg på sykehjemmet (du skjønner kanskje hvor hyggelig jeg synes det var at vi nå var i media med en hyggelig nyhet) hvor sykehjemslegene hadde skrevet et bekymringsbrev til meg som ble blåst opp i media. Det er ikke lett å takle alle spørsmålene med vinklingene fra brannforskrifter til medisinsk behandling på mobiltelefon på alle mulige steder…Men altså..politikerne gjorde et enstemming ved tak om å bedre situasjonen. Det imponerte nok flere at det ble en slik enstemmighet i et helt kommunestyre! Etterpå fikk jeg skryt fra talerstolen for å ha laget en god Plan for sjukehjemsleger ved sjukehjemmet vårt!Smilefjes med åpen munn  (Så fikk jeg skrytt av det her også..)Flau
 
Det har vært ei turbouke (som vanlig…??) Men ooo glede El bilen er i orden igjen så nå blir det greiere å ta toget på jobben. Så kan jeg zzumme avgårde på møter og besøk!Auto
 
Da har jeg jo ikke skrevet noe om hun som hadde fått parafinlekkasje i huset (i en heeelt annen kommune enn hos oss…?) tjukk klagesak fra en bruker, forberedelser til turnuskurs, styremøte i NORSAM og møte i Lev vel prosjektet og at jeg på veien hjem idag var innom sjukehuset og hentet gule smittebokser til sprøyter. Alt hva en kommunelege kan gjøre…..!!??Gutt!!