REHAB-plan går videre og jeg ruslet ute i sola!

Møtedag! Først et møte med skoleledelsen om vårt prosjekt Habiliterings- og rehabiliterinsplanen. Litt artig at de fleste skolene  ikke erkjenner at de driver med habiliterinsarbeid, mens foreldre jeg har intervjuet skryter av at lærerne og skolen har vært spesielt flinke til å hjelpe til og tilrette legge for deres barn med funksjonsnedsettelse! Jeg mener de også må ha erkjennelse av at de faktisk driver med et viktig habiliteringsarbeid noe ledelsen (selvfølgelig!!) var enig i. Så vi ble enige om noen møter både med barnehagestyrere og rektorer på skolene.
 
Jeg har gjort ferdig en ny gjennomgang av skolene og kommunale barnehager med miljørettet helsevern. Jeg har laget en oversikt ut fra befaringsrapportene og idag hadde jeg et møte med Forvaltningsavdelingen som er eier av byggene for å lage en prioritering av hvilke tiltak som er viktigst. Bare å utbedre ventilasjonsanlegget på en barnehage koster i størrelsen 1 mill. og da er det ikke mye penger igjen til resten..! Prioriteringene skal gå over 3-4 år så de må sette opp lista over flere år…
 
Fikk en god lunsj, for en gangs skyld. Jeg opplever ofte at andre vil ha løst problemene sine i lunsjen så da ringer de til meg. Det betyr ofte korte matpauser eller ikke noe i det heletatt. Men det hyggelige miljøet på pauserommet vil jeg gjerne ta vare på og prøver ta pausa sammen med de andre.
 
Dagen ble avsluttet i "Aktiv Eiker". Et spennende og morsomt møte i prosjektgruppa. Det ble spekkfult av ideer, forslag til løsninger og arbeidsoppgaver. Et skikkelig konstruktivt møte. gikk de 20 min tilbake fra møtet til rådhuset sammen med leder av prosjektet. Deiiilig i februarsola!