Saksbehandling, barnehager og dårlig hue

To dag er hvor jeg faktisk har fått gjort unna en del saksbehandling. Det kan jo høres kjedelig ut, men er slett ikke det alltid. En klage på forsøpling rundt en kiosk. Før jeg skreiv pålegg om retting etter §4a i Kommunehelsetjenesteloven (jeg kunne jo brukt Smittevernloven pga rottefare…) bestemte jeg meg for å zzummme opp dit i el-bilen for å sjekke. Da var det ryddet opp! Så flott…At på til hadde de fått opp røykeforbudsskiltet de har fått beskjed om å sette opp tidligere. Veldig greit…

Godkjenning av barnehager krever også en del saksbehandling. Jeg synes vårt skjema er gammeldags og stort når det er familiebarnehager som skal godkjennes. Jeg kikket litt på ett fra Tromsø. Det var lengre, men med mer avkryssing og derfor enklere både for søker og meg… tror jeg skifter.. På vei hjem stakk jeg innom en av barnehagene jeg skulle godkjenne for jeg hadde ikke sett det nye modulbygget. Det var blitt kjempeflott!!

idag har jeg sørenmeg ikke fungert i hue så jeg er ikke fornøyd med jobben jeg har gjort med Plan for sykehjemslegedekningen!!