Spesialitetskomiteen for samfunnsmedisin

Jeg har sittet på møte i går kveld og i hele dag! Nå jaaa det ble jo en bedre middag i går kveld og hyggelig prat, men faktisk mesteparten om organisering og utvikling av utdanningen i spesialiteten samfunnsmedisin. Det skjer masse innen dette området og vi er opptatt av at det blir store endringer som ”noen” må styre, koordinere og gjennomføre praktisk.. Skal Legeforeningen ha ansvaret, SHdir, eller Universitetene med instituttene? Ingen avklaring i kveldens diskusjon og i dag har vi ikke fått tid til å mer inn på den.

Vi har jobbet hele dagen med å utforme Det veiledede utdanningsprogrammet for samfunnsmedisin. Mange kapitler med beskrivelse av hovedfagområdene. Dette skal danne utgangspunkt for kurs, veiledningsgruppene og praktisk tjeneste. Vi har fått til en arbeidsmetode hvor hver enkelt utarbeider et forslag innen et fagområde. Så går vi gjennom dette på storskjerm hvor jeg gjør ferdig kapittelet der og da på pc´n. Effektiv jobbing hvor forslagene blir skrevet rett inn i dokumentet. Vi blei neeesten ferdig. Jeg sitter å redigerer de to siste kapitlene på toget fra Gardemoen…oops jeg må bytte tog så nå må jeg hoppe av!!