Bråstart etter ferien!

Første dag på jobb etter ferien……. Det er det samme slitet hver gang. Jeg dro mer forvirret hjem enn da jeg kom. Masse som skal gjøres og planlegges…merkelig men hue mitt er sånn laget at det blir helt tomt når det er for mye å gjøre kl 1545 var jeg stresset over alt jeg hadde å gjøre. Kl 1555 var det ikke noen ting å huske oppi hue….? godt jeg skriver ting ned.

Jeg begynte jo egentlig i går. En dags seminar hvor alle som skal jobbe med det nye kriseteamet i kommunen var samlet. Vi hadde med prest, lensmann og folk fra nabokommunen som har drevet kriseteam i mange år. Mye diskusjon… F.eks. hva er "krise". Det defineres av alle og blir mer og mer utvannet (mener jeg) men vi kommer nok til å være ganske restriktive i forhold til hvilke hendelser som skal kunne utløse kriseteamet.. Det blir spennende å se hvordan det fungerer!

Og i dag en prat med leder av legevakta om hvordan det var gått på legevakta i sommer. Ganske tøft pga sykemeldinger midt i ferietida. Da er det ikke mange vikarer å trekke inn… men det var da gått…

Møte med ansvarlige for bygningene i kommunen for å gå gjennom prioriteringslista for tiltak innen miljørettet helsevern på skoler og barnehager. Vi blei enige om å sette opp ei befaringsliste for å ha kommet gjennom alle skoler og barnehager før budsjettbehandlingen… !! Det blir på toppen av alt det andre travle…. De har forresten gjort en kjempejobb på en skole for å bli kvitt fuktighet som kan gi muggsoppplager…

Telefon fra "Rådgivningsgruppa for sorg og kriser" som informerte om kurs de lager for legene om palliativ behandling. Kjempespennende og jeg må få så mange leger som mulig til å følge de 3 kveldene det er snakk om. De får det til og med godkjent til legenes utdanning..

Jeg blei litt gråbleik når jeg så hvordan kalenderen min har rottet seg sammen mot meg. Jobber med å få dempet aktiviteten noe. Utsetter noe kutter ut noe og sier nei til mye.

Spennende å se hvor mye jeg klarer å skrive her i bloggen når det blir så travelt!