NORSAM, NBU og hyggelige møter

Idag har jeg slett ikke vært på jobb! Men har jobba som bare det… Vi har hatt styremøte i NORSAM. Møte på Institutt for helseledelse og helseøkonomi på Blindern i Oslo. Styret i NORSAM har vært rundt på de forskjellige instituttene som arbeidet med samfunnsmedisin. Idag var vi på et av de meste spennende. Dert var en positiv opplevelse hvor vi møtte instituttlederen. Vi diskutert grunnutdanning, men mest videreutdanningen i samfunnsmedisin. Styret ivrer for at vi skal få samlet den teoretiske utdanningen i et studium noe lederen ikke var fremmed for! Da har vi noe å jobbe videre med. Etter dette møtet var det styremøtet.

Flere telefoner og SMS meldlinger om andre saker i løpet av dagen… det måtte jeg bare samle opp å ringe tilbake om i pausa

Det er sååå hyggelig å møte andre motiverte og ivrige kolleger! Vi hadde mange saker å jobbe med så tida gikk fort. På toget hjemover sovnet jeg… godt toget ikke går lenger enn til Kongsberg!

 
I kveld har jeg vært på møte i Vestfossen for å diskutere med naboer støy fra konserter fra Norsk BondeUngdomslag som skal holde landsstevne midt i Vestfossen. Jeg stilte opp og det kom 2 andre naboer av ca 25 innbudte. Jeg velger å tolke det som at det ikke er noe særlig motstand mot denne landsstevne uka og blei enige med arrangørene om at de kan holde konsert til kl 0100 om natta 3 netter.  Er litt spent på om det blir reaksjoner når folk faktisk opplever støyen. Vi blei enige om at NBU sørger for god informasjon til naboene på forhånd. Det er nok noe av det viktigste forebyggende tiltaket de kan gjøre…. så får vi se…
 
En telefon på vei hjem med fylkeslegen i et nabofylke. Om videreutdanningen av samfunnsmedisinere. Han hadde viktig informasjon og et forslag som vi i NORSAM må gå videre på….
I morra tidlig skal jeg sykle på jobben så da er det viktig å komme seg tidlig i seng!