Busjettarbeid og litt om meg som datanerd…??

Budsjett og regnskap kan være spennende arbeid. For meg har det de siste åra vært såre enkelt fordi jeg har et lite og oversiktlig område å ha ansvar for! Idag gikk vi gjennom budsjettet og detaljerte på kontonivå. Da er det greit å ha en effektiv og regnskapsflink medarbeider!! Jeg kan ikke si det er noe morsomt, men det er et viktig arbeid samtidig med at man skal huske alt og det kan være ganske spennende!

Jeg bruker Excell til å lage budsjettforslagene i. Jeg har opplevd opp igjen og opp igjen hvor viktig det er å kunne noen få dataprogram godt. Sønnen kaller meg "wordnerd" fordi jeg kan mange rare funksjoner i Word. Men det har jeg hatt mye igjen for. Jeg bruker vanligvis MSOffice: dvs Word, Excell, Powerpoint. De kan jeg godt. Spesielt har jeg opplevd at det er godt å være trygg i Powerpoint. jeg bruker ofte "slides" som manuskript men er blitt veldig klar over at mange blir slitne av masse bilder og fancy løsninger. regnearkene i Excell er kjempefine til alt fra budsjettbehandling til epidemiologi! jeg er ikke i tvil om at det er tida verd å ta kurs å lære seg dette godt!

Resten av uka blir det nok ikke så mye rapporter fra kommunelegen. Jeg er på møter i Oslo hver eneste dag og tror det blir lite tid til å skrive i bloggen… men vi får se!!