Rett inn i helga med litt for mange arbeidstimer

Jeg hadde legevakt natt til idag.. Jeg begynner vel å bli gammel for jeg synes det begynner å bli slitsomt å gå rett fra full arbeidsdag på legvakt og direkte på ny arbeidsdag. Men idag blei det litt avslapping etterhvert allikevel da jeg kjørte datteren på flyet på Torp. Vi har rett til avspasering etter vakt men det er ikke så ofte det passer. Idag måtte jeg gjøre noe før vi hadde planleggingsmøte i avdelingen.
Jeg startet opp med varm te og epost og noen saker fra vårt elektroniske saksbehandlingssystem. Og i innboksen lå det flere ting å ventet og nye "datt" inn.
 
Vurdering av samlokalisering av 110 + 112 + 113 sentralene i Drammen like før jeg måtte gå i møte. Jeg mener vi kunne laget et nytt nødnummer som 911 slik de har i andre land. Allikevel er jeg litt bekymret for hvordan man klarer å overholde taushetsplikten f.eks hvis ambulansen må for å hjelpe noen som også har begått et lovbrudd… Dette var godt vurdert i saken… OG hva hvis det skjer noe alvorlig i området hvor sentralen er så den blir satt ut av spill. Hvordan sikrer man da at en annen sentral kan overta… Sannsynligvis en sentral i f.eks Oslo.. For meg er det helt klart at man ville kunne samkjøre tjenestene og få til bedre samarbeid mellom akutttjenestene ved at de er plassert på samme sted!
 
Utstyr til nye legevakt, datautstyr som må på plass. Prat med Profdoc for å få lagt inn linjer via Norsk Helsenett. Folk gjør så godt de kan og litt etter litt kommer ting på plass. Det er jo ikke noe som er 100% med en gang! Men tid tar det å fikse å ordne….
 
Jeg begynner å bryne hjernevindingene på en forurensingssak før jeg skal på møte, men rekker ikke mer før jeg må hive meg ut til blomsterhandeleren akkurat kl 0900 så jeg kan pile bort å gratulere en av våre senior fastleger med 60 års dagen! Hurra for doktor Terje Eng! Jeg rakk ikke få gitt han en klem, men ga den til kontordamen (!!!!) isteden med beskjed om at hun måtte gi den videre når han var ledig!
 
Deretter kom jeg litt for seint til planleggingsmøte i PRN avdelingen. Det var både spennend og morsomt! Noe av det som gir meg mest i jobben er samarbeidet med de andre i avdelingen som har helt annen fagbakgrunn. Derfor er det morsomt å være med i planleggingen om det så er fra å være med i innføringen av nytt internett/intranettsystem til samarbeid om miljøvern/miljørettet helsevern..
 
GPS en i bilen sa at det skulle ta 1 time og 18 minutter å kjøre til Torp og det gikk helt fint sjøl om det var glatt flere steder!