2007 er godt i gang!

3 dager på jobb etter ei uke ferie og det er som om det ikke var noe ferieopphold mellom slutten av 2006 med jul og det nye året!
 
Plan for habilitering og rehabilitering i Øvre Eiker skal lages i løpet av året. Jeg er bedt om å være prosjektleder for det arbeidet. Det blir et spennende arbeid og noe av det første vi må avklare er hvor stort dette skal være hos oss. Jeg har ønsket å organisere arbeidet med et forprosjekt for at vi skal ta de prinsippielle avgjørelsene først så jobber praktisk i hovedprosjektet. Vi bruker en egen prosjektweb som verktøy. Den kan du kikke på her:
Det hadde vært kjempefint om du ga en tilbakemelding…..
Hos oss er vi veldig opptatt av og har erfaring fra hvor viktig det er at brukerne er aktivt med i arbeidet. Vi har tatt med representanter fra brukerorganisasjoner i prosjketgruppa og planlegger nå en større dialogkonferanse hvor brukere og pårørende samt ansatte skal kunne møtes for å si sin mening…Første møte i styringsgruppa var på mandag. Det var morsomt for det ble et positivt og kreativt møte!
 
Selvfølgelig er det mye arbeid med den nye legevakta også. Daglig leder har nijobba på toppen av sine vakter så det blir rimelig tøft. Men så blir det bra også!! Nå mot slutten skal alle detaljene på plass og det er litt av et puslespill. for å koble opp dataprogrammet har jeg måtte kontakte minst 5 forskjellige mennesker….? Og det tar sin tid å få alt på plass….
 
Dagen etter et hjemmebesøk for godkjenning av en familiebarnehage. Jeg synes det er vanskelig når man skal bruke retningslinjer og anbefalinger på private hjem. Heldigvis jobber jeg godt sammen med barnehagekonsulenten så vi kan gjøre vurderingene sammen!
 
Idag har det jo vært fengselsdag, men jeg måtte også overta en tvangsinnleggelse for en fastlege som hadde for dårlig tid. Jeg mener det er greit når de er for mye presset og jeg "bare" må flytte på møter. Dessuten har jeg et veldig godt samarbeid med psykiatrisk sjukepleier og psykisk helsetjeneste. Det blei en innleggelse. Første gang jeg brukte den reviderte Lov om psykisk helsevern hvor man nå ikke trenger Tutorerklæring for å legge inn på tvang. Det moret meg litt at bakvakta på psykiatrisk avdeling ikke visste om den nye lovregelen, men vi tok det begge med godt humør. det er jo i samarbeidet vi gjør det beste for pasienten. Jeg måtte jo ha hjelp av politiet. Har du lest at jeg fikk konfekt av dem til jul? Lensmannsbetjentene mente lattermildt at jeg fikk stå ved å gi den de valgte en klem….!!! Det gjør jeg selvfølgelig…jeg ER vaksinert mot influensa jeg!!