Saksbehandlerflause, rehabiliteringsplan og kommunelegeforum

SKuffaaa! De meldte masse snø og kaos på veiene idag så regner det og har ikke snødd noe!! Kanskje jeg skulle være mer skuffa over meg sjøl.Lenge har jeg latt en sak ligge å vente på saksbehandling. Ikke fordi den er vanskelig eller så spesiell, men fordi jeg gjorde en saksbehandlingsfeil i sommer… Jeg skal ikke leite etter unnskyldninger en gang for det var en enkel sak. Jeg skreiv et avslag på en søknad i et vanlig brev og slang på en anbefaling at hvis man ikke var tilfreds kunne søker skrive til politisk…. Nå i ettertid tror jeg min sønn gjerne ville brukt ord som "teit gjort" men jeg tråkket altså rett ut i en saksbehandlingsfeil. Det førte til at jeg ikke kunne føre klagen som en klagesak for det var jo ikke gjort noe vedtak..! Og jeg ikke er dette en sak som vanligvis tar på politisk nivå. Så jeg har kviet meg for å avslutte saken. Mandag tok jeg sats å kastet meg over saken innimellom to andre ting. Huff og huff. Kjapp skriving av en sak jeg burde være klar i hodet og tydelig OG kort i framstillingen. Kjære kommunelegeblogg!! Jeg beklager å si at jeg klarte å overholde noen av disse. En letter stresset sjef kommenterte kort og godt at det var en rotete sak……???!! noe jeg rødmende var helt enig i etter å ha lest den. Nå HAR jeg brukt tid på å gjøre det skikkelig og HAR fått meg en lærepenge..
 
Jeg var i møte for å avklare et ganske stort oppdrag i går. Vi skal lage ny rehabiliteringsplan i kommunen. Det er en spennende oppgave og stor! Noe av det første vi må gjøre er å avklare grenser for hva den skal ta opp så vi ble enige om å lage et forprosjekt. Da kan vi diskutere med de parter som er naturlige i forhold til å lage en ny rehabiliteringsplan og kanskje få avklart noen avgrensinger.. Det kommer nok til å ta en del arbeidskapasitet utover vinteren!
 
Idag har jeg kooost meg med kolleger i Kommunelegeforum. Det er så deilig å diskutere aktuelle faglige saker med andre som er i samme situasjon. En avslappende og hyggelig dag…
 
I morra skal jeg til Sosial og Helsedirektoratet for å diskutere utdanningsstillinger i samfunnsmedisin og spesialistutdanningen. Det gleder jeg meg til…