Statsbudsjett, IT problem og Julebord!!

Influensvaksinene kom idag! To pappesker som må ut til legekontorene så raskt som mulig. Vaksinene må ligge i kjøleskap. Frøydis på kontoret pilte av gårde til de 5 kontorene og til Sjukehjemmet. Snakker om effektivt! Vi har økt vaksinasjonsdekningen de siste årene og kanskje en god del i år fordi vaksinene er gratis. Det betyr jo ikke at vaksinasjonen er det. Legekontorene som vaksinerer sine listepasienter skal jo ha litt for arbeidet..
 
IT synes jeg er spennende og fint. Men noen ganger blir det ganske så frustrerende og det er  når det ikke fungerer! Sliter litt med systemene og da merker en fort hvor sakte alt går uten datahjelpa!!
 
Statsbudsjettet snakker jo nesten alle fagfolk om for tida. Jeg synes det er vanskelig å sette seg inn i. Det betyr mye for oss og hva vi skal gjøre videre, men å sette seg inn i det er tungt! Jeg glemte meg bort mens jeg leste litt på internettutgaven og trykket på "skriv ut" Litt forvirret hørte jeg det bråket lenge borti gangen hvor skriveren stod… den skreiv ut 206 sider!!??? Jeg har ikke rukket på langt nær alt jeg skulle gjøre idag. Hvordan skal jeg få satt meg inn i 206 sider med informasjon om statens satsinger innen Helse og sosial. For dette var bare ETT departement!! Jeg gjør er forsøk….
 
Så kom første invitasjonen til julebord.En jeg gleder meg til. Jeg gruer meg for november som er så grå og da er det godt å glede seg til et innendørsarrangement med glade kolleger varme og hyggelig samvær….