Dårlig samvittighet men stolt og glad!

Noen ganger lurer jeg litt på om jeg skal fortsette med denne bloggen. Det tar jo litt tid, men mest er det fordi jeg ikke synes jeg klarer å gjenspeile arbeidsdagen min slik den oppleves! I går hadde jeg to sterke følelser som jeg har med meg. Den ene er rett og slett dårlig samvittighet. Jeg måtte spørre sjefen om han kunne følge en sak jeg har skrevet til politisk behandling. Jeg synes det er viktig å gjøre sjøl, men idag hadde konen bursdag og det må prioriteres først….noe han var enig i og tok saken uten å blunke. Støysaken hvor vi laget retningslinjer for hvor mye musikkstøy naboer skal kunne akseptere fra skjenkesteder gikk rett gjennom i denne tredjegangsbehandlingen! Jeg har vært en del borte fra jobben pga NORSAM arbeidet som krever at jeg møter en del i Oslo. Det er spennende men har ført til at jeg er ganske mye borte fra jobben. jeg klarer selvfølgelig ikke å dekke både jobb og styreledervervet like bra som om jeg bare hadde det ene og det gir dårlig samvittighet. Eller stress… Men det er morro! og bringer meg over i den andre følelsen,

nemlig stolthet og glede: jeg holdt et foredrag om samfunnsmedisin i kommuner for universitetslektorer fra Institutt for allmenn og samfunnsmedisin i Oslo og fikk spørsmålet om hva det var med miljøet i Øvre Eiker som var så aktive og faglig solide på mange områder? Folk har lagt merke til kommune også på Universitetet! Da blir jeg stolt for det betyr at vi når fram med vår areidsgiverpolitikk og vårt budskap om å bygge noe sammen med ansatte og beboere! Og jeg blir glad når vi får tilbakemeldinger fra lektorer/kommuneleger fra andre kommuner som sier vi må være "spesielle" i vår kommune som får til ting så bra!! kremt kremt.. er jeg liiitt stolt!

I dag var jeg helt inne i jobben som medisinskfaglig rådgiver for egen kommune på avdelingsmøte i psykisk helsetjeneste. jeg er kjempeimponert, ikke bare over jobben de gjør overfor brukerne, men også seg imellom. Jeg må innrømme at jeg noen ganger føler meg ganske så priviligert som får jobbe sammen med sånne folk. Jeg lærte masse idag!

Som avslutning på denne dagen var jeg sammen med hjemmesjukepleien og tuberkulosekoordinator fra sjukehuset for å tilrettelegge behandling for en med lungetuberkulose. Snakker om spennende jobb og vidt spenn!! Den dårlig samvittigheten druknet i aktivitetene så det er bare å kaste seg på en ny dag