Litt Rusforum og reise til Tromsøkonferansen

Denne uke blir det litt mangelfullt på bloggen. Jeg kommer nesten ikke til å være på jobben og må prøve å skrive litt fra hotellrommet, men det kommer til å bli liten tid!

Idag gjennomførte vi RUSFORUM på klækken hotell. Vi har lagt opp de to dagene med noen faglig innlegg i begynnelsen, seinere mest gruppearbeid for å få diskusjon blant deltakerne. Det kom folk fra sosialtjenesten/rusteam i kommuner og spesialisthelsetjenesten ved institusjoner og poliklinikk. Hver og en kunne holdt kurs for oss andre , her var det mye fagkompetanse. Vi laget en kasuistikkk og fulgte "brukeren" fra han/hun skulle henvises til utskrivning. Kjempespennede og selvfølgelig mye diskusjon og gode faglige poeng.

Vi hadde fått SV politiker fra stortinger; Inge Marte Thorkildsen til å holde et lengre innlegg i begynnelsen. Hun var kjempeflink! Det er oppløftende for oss fagfolk å høre direkte fra politikerne på stortinget også…

Jeg skulle vært der i morra også, men da måtte jeg i et møte med Sosial- og Helsedirektoratet om det nye nødnettet så da piler jeg til Drammen isteden…

Så neste innlegg her bliri vel fra Tromsø tenker jeg!