Aleine jeg??

Jeg føler meg noen ganger aleine i verden…Det er jo en trist tanke, og ganske så uforståelig jeg som omgir meg med en flott familie og masse arbeidskammerater! Så det er ikke det. Jeg er aleine som kommunelege i min kommune! Ååå stakkars meg! men dette dreier seg ikke om meg, men om kommuneleger i Norge! Vi sitter på vær vår tue rundt om i Norge, gjør omtrent de samme arbeidsoppgavene men på hver vår måte!
 
Mitt engasjement i NORSAM dreier seg mye om det. Å gjøre det litt letter for samfunnsmedisiner å snakke med hverandre, dele felles fagområder, kunne utveksle erfaringer og få støtte når det trengs. stikkordet er nettverk og jeg tror fullt og fast at det skal være i flertall! Derfor prøver jeg å få til lokale nettverk til mine nabokommuner (det er gøy og lærerikt!), nettverk jeg kan ringe til, nettverk i eget fylke og nasjonalt.. Akkurat nå ønsker jeg å komme igang med et elektronisk nettverkt og det går treigt…. kanskje derfor jeg er litt aleinetrist….
 
Samfunnsmedisinere har faktisk en egen diskusjonsliste hvor vi kan melde oss inn og legge ut spørsmål, meninger og emner til diskusjon, ja alt som kan skrives. Jeg deler gjerne mitt arbeid med planer, høringer osv  og da er et sånt diskusjonforum på nettet praktisk. Men hvordan skal jeg få med meg kollegene og andre interesserte? Vi er jo så travle så det er litt kvifullt å skrive innlegg….
 
KOMPASS heter diskusjonsforumet og det har jeg tenkt å prøve å få til litt mer aktivitet på. Hvis du er interessert kan du melde deg inn her:
og du må jo ikke bare være lege for melde deg inn, bare interessert i samfunnsmedisin!
spennende å se om jeg kan få til litt aktivitet der…