Media følger med

Jeg gikk rett i vakt i går så jeg fikk ikke skrevet noe i bloggen! Med litt stive øyne skriver derfor rett etter vakt!
 
Det er tydlig at flere følger med i bloggen. Jeg prøver å skrive om det jeg opplever i egen kommune for å vise hvilke problemstillinger og situasjoner en kommunelege kommer oppi. Jeg velger derfor bevisst å omskrive en del av det jeg skriver hvor ting kan peke mot en konkret person. Det er jo veldig viktig at jeg overholder taushetsplikten, både lovmessig og ikke minst den tillig jeg må ha som kommunelege. Så da NRK Buskerud ringte i går måtte jeg si nei til å gi ytterligere opplysninger om en beskrivelse jeg hadde kommet med. Jeg skjønner at innholdet i bloggen kan ha nyhetsinteresse og det er jo både smigrende og spennende at media interesserer seg for hva jeg skriver!  
 
I neste innlegg skriver jeg litt om tuberkulose og oppfølging i kommunen. Der har vi hvert år mennesker som får tuberkulose i vår kommune, eller har fått det… Jeg skriver ikke noe om enkeltskjebner. Det kan bli for gjennomskuelig.