Fredag

Uka forsvarnt fort! HVa rakk jeg å gjøre denne uka? Jeg synes stort sett jeg bare har gått (les: sprunget!) fra møte til møte! Når jeg innimellom detter ned på kontorstolen ligger det gule lapper og epost på skjermen med beskjeder om å kontakte den og den!  Jeg fikk en epost fra en som var oppgitt over hvordan helsesystemet virker eller ikke virker. Det er rett og slett vondt å lese om når ikke helsevesenet vårt fungerer godt nok overfor alvorlig sjuke! Og det er jo ikke mye jeg kan gjøre med det annet enn å forsøke gi litt støtte. Jeg synes det er uvant å svare på sånt via epost!
 
Fredagen startet foran pc’n her hjemme. Jeg hadde satt meg et enkelt mål om å komme gjennom 3 saker:
  1. Skrive om Folkehelsearbeid i kommuneplanen. Ferdig!! Jeg synes det er mye vanskeligere å skrive kort og godt om noe enn å bruke mange ord… Nå må jeg vente å høre hva sjefen sier om det jeg har skrevet..
  2. Lage retningslinjer og krav til dusjanlegg i forhold til å rdusere faren for Legionellasmitte. Jobbet sammenhengende med det hele formiddagen. Godt andre har gjort noe allerede! På nettet fant jeg bla hva de har gjort i Trondheim. En foregangskommune innen dette arbeidet med en kommuneoverlege som gjerne deler sine erfaringer! Jeg stjal grådig av det de har skrevet, blandet det med hva Sosial- og helsedirektoratet har skrevet og veilderen utgitt av Folkehelseinstituttet. Det samlet med en tilpassing til vår kommune. Håper det kommer til å fungere.
    Tok et par telefoner til rørleggere og en produsent av blandebatterier for dusjer og blei veldig hyggelig mottatt. Fikk litt voksenopplæring om varmtvannsystemer!
  3. Begynte på høringsuttalelse om "Helsedialog" Program for samhandling i helsetjenesten. Jeg fikk lest meg gjennom og gjort meg opp meningen at dette er godt skritt i riktig retning, men jeg fikk ikke tid til å skrive noe før jeg måtte i møte

For en gang i mellom møter jeg i ei nettverksgruppe.Ei støttegruppe vi dannet for 12-13 år siden hvor vi tar opp ting vi synes er vanskelig i jobben, legger det fram for de andre og diskuterer våre reaksjoner. Den gruppa har vært til god hjelp for meg mange ganger!

Så var det helg igjen….