Onsdag, tordag og fredag

Fy filler’n! Jeg skreiv da i dagboka på torsdag, men det er borte! Jeg får hente opp igjen litt kort:

Onsdag: Jeg startet med å svare på en Klagesak på morran’n før jeg kastet meg over Skrubbere! Vi har en bedrift med 3 slike skrubbere som blei omtalt i nyhetene som årsaken til legionellasmitten i Fredrikstad! Jeg var på telefonen med direktøren som nok også ikke var så glad for de nyhetene. Igangsatte prøvetaking av dem og tok kontakt med Folkehelseinstituttet for å få vite hvordan vi skal forholde oss videre.

Så var jeg på møte med Psykisk helsetjeneste. De har avdelingemøte hver onsdag og jeg prøver å være der hver annen onsdag. Det har vært litt for travelt til å være der siste ukene!

Jeg måtte bytte om på fengselsdagene denne uka. Før jeg dro opp til Skotselv og Hassel fengsel  var jeg innom en barnepark for tilsyn i forhold til "Forskrift om miljørettet helsevern i skoler og barnehager" Et hyggelig besøk med solide folk som kan jobben sin. Dessuten er det innmari hyggelig å komme ut blant ungene!

Torsdag blei en lang dag: Først et heldagsmøte med lederne i kommunen. Rådmann og ordfører ledet et møte med ledere på alle nivåer i kommunen. Kjempeflott med grunnleggende holdninger til verdier og vekt på vår "sammen med" ideologi.

Jeg skulle rett på legevakt men fikk tid til en tur opp til Eiker gårdsystere for derfra gikk årets kommunemars! Det er et årlig arrangement hvor ansatte går ferdig merkede løyper rundt omkring i kommunen. Nydelig vær, rømmegrøt og masse mennesker i sola!

Fredag var igjen en hjemmekontordag. Skreiv på befaringsrapporter, måtte undersøke formaliteter rundt hjemsendelse av en utenlandsk statsborger. Det er omstendlig!

Var i nettverksgruppemøte ei gruppe av ansatte fra min tidlgere jobb hvor vi jobber med å bearbeide vanskelige situasjoner for bedre å kunne takle disse på jobb. En kjempeflott ressurs i forhold til meg sjøl og hvordan jeg er i min jobb!

Dagen blei avsluttet i Hokksund da jeg var innbudt til 100 års feiring og det var generalprøve før lørdagens fest:

Lørdag var nemlig stor festdag i Hokksund. Som kommunelege skulle jeg "spille" embetsmannen distriktslegen fra 1905. De "store" embetsmennene fra dengang skulle fortelle om folkeavstemmingen og unionsoppløsningen.Se bildet av Øverigheten! Det var en fantastisk flott fest!

Mandag  avspaserer jeg så da blir det ikke noen kommunelegeblogg!