Tirsdag

Masse post på skrivebordet idag! Jeg startet med å gå gjennom urinprøveresultater fra delktakere i MAR. Kastet raskt masse reklamepost…suuuk. Snakket litt med prosjektleder for ny legevakt. Vi får et vedtak i kommunestyret til neste uke og må forberede oss på å legge ut byggingen av legevakta på anbud.

Måtte avklare prøvetaking av en bekk som renner ut fra ei gammel kobbergruve i nærheten av et boligfelt. Vi må avklare forurensingsgrad og om vi skal gjøre tiltak eller sette begrensinger for boligbygging og ferdsel i området. Vi har allerede godgjort at det ikke tas tungmetaller opp i blåbær og de fleste sopper i området. Saken ruller videre og noe av problemet er koordinering av videre framdrift. Det er mange instanser inne i bildet fra eiendomsutviklingsfirma til Statens Forurensings Tilsyn.

Avdelingsmøte hvor det ble tatt opp en spennende diskusjon rundt 1% klubber; Mc klubb som har etablert seg i kommunen og som slett ikke er ønsket velkommen! Vi ønsker å markere at vi også ikke ønsker at aktive nynazister bosetter seg i kommunen, men hva sier lovverket?

Etterpå blei jeg med kultursjefen bort til teaterlagets lager for å se på tøy jeg kan ha på meg til helgas 100 års feiring av Norges unionsoppløsning fra Sverige. Jeg skal være distriktslæge fra 1905 så jeg må ha skikkelig festtøy!

Så en prat med skogsbrukssjefen om å skyte gjess som har slått seg ned på en populær badeplass i kommunen. De griser verre en griser og ødelegger den populær badeplassen. Jeg vurderer det til at det kan være helsefarlig og anmoder skogbrukssjefen om han kan få slaktet gjessene..

Avslutter dagen med et møte med frislivslederen. Det går så det suser med mange folk som går stavgang sammen med henne. Det er hyggelig å jobbe med så flinke folk!!

God middag!