Tirsdag

Saksbehandling trenger ikke være så kjedelig! Jeg må innrømme at mye brevskriving er det, men jeg kompenserer ved at jeg har det koselig på kontoret med blomster og musikk når jeg skriver. Musikken er avslappende og holder annen støy ute når jeg prøver å konsentrere meg. Det er ikke lett for her på kontoret kommer det mange telefoner innimellom. Er det bare meg, eller har andre det slik også: Jeg er midt inni en tanke og skriver et lengre brev da telefonen ringer.Svitjs over til noe annet i noen minutter, men jeg finner ikke like raskt tilbake til den tanken jeg hadde da jeg skreiv brevet… må bruke litt tid på å komme meg inn i det igjen da telefonen ringer igjen. Jeg har brukt en halv time på et avsnitt på den måten!

IPLOS er et nytt registreringssystem staten innfører. Alle som får tilbud om tjenester innen helse, sosial og omsorg skal føres inn i et sentralt statlig registreringsstystem. Dette for å få bedre oversikt over brukerbehov og tjenestetilbud i kommunene. Jeg var på infomrasjonsmøte om dette. Det kan bli en skikkelig utfordring. Som vanlig innfører staten nye arbeidskrevende systemer uten at det følger ressurser med….!

Verdens røykefri dag ble markert litt spesielt i år. Fylkeslegen ønsket å dele ut en pris til en lege som har vært spesielt aktiv med å hjelpe sine pasienter med å slutte å røyke! Jeg møtte fylkeslegen på forhånd og ble med bort for å overrekke prisen (et stort bilde) til fastlege Stine Kirsch Warlo på Stasjonsgata legekontor! Det blei en veldig hyggelig overrekkelse. Stine var enda blidere enn før….Jeg fikk klem, men ikke fylkeslegen…det er tydeligvis et skille omtrent det for utdeling av klemmer..

Miljørettet helsevern – befaringene går videre. Var innom to skoler til med bra forhold for elevene. Men det er jo alltid noe å sette fingeren på, så noen småkommetarer blir det jo, men jeg mener skolene og vaktmestrene – teknisk skal ha ros for arbeidet de gjør for å holde skolene i stand!

så var dagen gått..