Mandag

Straffen for å hygge seg borte fra jobben noen dager er selvfølgelig at det ligger en haug med post og arbeid og venter når man kommer tilbake! Jeg startet dagen med et stønn over 57 mailer og en skummel haug på skrivebordet. Like etter stikker et blidt ansikt inn døra og sier at det var en flott oppslag i DT på lørdag. Hallooo! Det hadde ikke jeg sett… og ikke veit jeg om BLOGGen fortjener et sånt oppslag, heller. Dette var jo bare et lite tiltak for å vise hvordan jeg jobber. Men media er rart, sånne ting interesserer masse. Tenk om alle i kommunen førte BLOGG. Siden jeg har hospitert hos flere i kommunen tror jeg det hadde vært mer imponerende å se hva disse driver med. OG de har slett ikke tid til å skrive dagbok! Det burde gis myyye mer ros og oppmerksomhet til hverdagsheltene som fyller jobbene rundt om i kommunen!

Min dag idag var spennende nok:
jeg startet med en befaring til en eiendom hvor noen vil lage et nytt barnehagetilbud. Så flott! Og lokalen var godt egnet med noen tilpassinger!

Deretter hoppet jeg direkte over i bilen til en ansatt i "Teknisk etat" som har med kommunale bygninger å gjøre. Han er også brannmann ved siden av noe vi skulle få bruk for seinere!

Vi var på befaring i forhold til miljørettet helsevern på en skole. Så på tegninger til nybygg som kunne løse de fleste…alt? det jeg hadde å utsette på skolen sist gang jeg var der. På vei videre til samme type befaring på en barnehage snakket jeg med psykiatrisk sykepleier om en vanskelig sak, deretter en kollega fra anne kommune.  Jeg setter så pris på disse samtalene og samarbeidet!

På vei ned fra barnehagen kom vi rett inn i en bilulykke. Bil med masse røyk, motoren gikk på fullt og en skadet inni bilen. Brannmannen ved siden meg av gikk rett på sak og jeg fulgte villig etter. Jeg synes vi samarbeidet veldig effektivt og fint og fikk personen ut av bilen. Før jeg hadde fått lagt han over i sideleie bak bilen var motoren skrudd av og trafikken dirigert. Profesjonelt!

Bløtekake til lunsj.. Det er ihvertfall sunt for sjela!

Så et møte med psykologen jeg samarbeider med for å etablere et kriseteam. Spennende å jobbe sammen med folk som er så kreative og kjappe i tankegangen. Må være fordi han er så mye yngre enn meg….?? Vi jobber kjapt.

Firskliv er virkelig i full fart med mange deltakere og mye latter og stavgang.  Frisklivslederen har vært å flink at hun har fått et luksusproblem med for mange påmeldte. Vi tar imot alle med åpne armer. De trenger trim!

Nå er jeg nettopp ferdig med å snakke med tilsynsfarmasøyten om legemiddelutdeling. Hun gjør solid arbeid jeg bare kan følge opp. Vi avtalte hvordan vi skulle jobbe videre før jeg kastet med over BLOGGEN og går på toget… I morgen er det kommunelegeforum og jeg gleder meg!

 

PS husk tilbakemeldinger kan sendes meg på einar.braaten@ovre-eiker.kommune.no